Hoge boete voor Telefónica vanwege bevoordelen eigen klanten

door admin
Hoge boete voor Telefónica vanwege bevoordelen eigen klanten

Er zijn veel providers van telefonie- en internetdiensten in Spanje, maar die kunnen niet om de diensten NEBA, ADSL en FTTH van Telefónica heen. Dit zag de Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC), de Nationale Commissie voor Markten en Concurrentie met lede ogen aan en was de aanleiding voor het openen van een procedure om te achterhalen welke criteria Telefónica hanteert bij het bepalen van prioriteiten in de afhandeling van incidenten en aanmeldingen. 

De CNMC acht nu bewezen dat Telefónica heeft gebroken met de verplichting om op neutrale wijze diensten te verlenen aan andere providers. In de jaren 2017 en 2018 gaf het eigen klanten meer prioriteit in afhandeling van zaken dan de klanten van andere providers. De onregelmatigheden vonden met name plaats in de provincies Pontevedra en Santa Cruz de Tenerife. De klanten van Vodafone waren hier de belangrijkste gedupeerden. De tijd die zij moesten wachten om aangesloten te worden of om hulp bij het oplossen van problemen lag in sommige gevallen maar liefst 14 keer hoger dan bij klanten van Movistar, de provider van Telefónica.

Dit vind je misschien ook leuk