Gaatjes in condooms prikken om zwanger te worden op moederdag

door admin
Gaatjes in condooms prikken om zwanger te worden op moederdag

In de video is te zien hoe een jonge aantrekkelijke vrouw een fleurig jurkje van het opvallende modemerk past. Ze pakt een kussen, propt dat eronder om er zwanger uit te zien en concludeert dat het jurkje haar nog steeds goed staat. Vervolgens zie je haar een strip condooms pakken en deze met een speld een voor een doorprikken, in haar tas stoppen om nog even een triomfantelijk dansje voor de spiegel te doen zonder kussen, alvorens triomfantelijk de deur uit te wandelen. De voice over wenst de kijker een ‘gelukkige moederdag’ en concludeert ‘La vida es chula’ (het leven is geweldig).

Veel aandacht voor de reclame is er zeker, hij wordt ook fanatiek gedeeld en besproken. Alleen komt Desigual er niet al te positief uit. Verschillende vrouwengroepen hebben al geëist dat de Catalaanse keten het filmpje terugtrekt.

De vrouwenafdeling van de vakbond CCOO noemt de video ‘onverantwoordelijk, frivool en offensief’. De commercial zou een verkeerd beeld van de vrouw geven en van een relatie.

reacion Positiva, een stichting die zich inzet tegen Aids heeft om een onmiddellijke boycot van de video gevraagd. Er is ook al een handtekeningenactie opgezet om de firma te dwingen iets te doen. Via de hashtag #boicotdesigual is de discussie op Twitter te volgen.

Zondag kwam er vanuit het bedrijf een verklaring dat de video als boodschap heeft dat iedereen het recht heeft om zijn of haar dromen na te jagen. ‘Het doorprikken van een condoom, kan ook symbolisch worden opgevat of als een metafoor. De verbeelding is vrij genoeg om over de gevolgen na te denken’, zo stond in een verklaring te lezen waarin Desigual zich beroept op de vrijheid van expressie. 

Desigual staat er om bekend controversiële boodschappen uit te zenden. Miljoenen mannen en vrouwen wereldwijd dragen de opvallende ontwerpen uit de koker van het bedrijf dat inmiddels goed is voor ruim 2,5 miljard euro. ‘Desigual is not the same’, was de eerste slogan. De kleding is non-conformistisch en straalt positiviteit en plezier uit. De doelgroep wordt meer bepaald door levensvisie dan leeftijd. ‘la vida es chulo’ is het devies.  

Dit vind je misschien ook leuk