Barcelona lanceert promotiecampagne voor nationaal toerisme

door admin
Barcelona lanceert promotiecampagne voor nationaal toerisme

De campagne is geïnitieerd door Turisme de Barcelona, waarbij zich 150 bedrijven uit de toeristische sector hebben aangesloten. Met de campagne wordt beoogd zo snel mogelijk de toeristische activiteiten te hervatten in de regio. Alleen al in Barcelona zijn 90 duizend mensen actief in deze door de crisis hard getroffen sector. De helft hiervan is nog steeds werkloos nadat ze met een ERTE-regeling tijdelijk naar huis werden gestuurd. 

Viu Barcelona komt met de website: marketplace.barcelona/es/ waarop 140 verschillende activiteiten en diensten zijn samengebracht, variërend van begeleide museumbezoeken tot accommodaties en restaurants. Ook de app City Trips biedt toegang tot dit onlangs gelanceerde promotieplatform. 

Promotiecampagne in drie fasen

De campagne Viu Barcelona is de eerste stap van een groter plan dat in verschillende fasen Barcelona op de kaart moet zetten als “een van de belangrijkste toeristische hoofdsteden ter wereld”, in de woorden van burgemeester Jaume Collboni, bij de presentatie van de campagne afgelopen dinsdag. Deze eerste stap van het groter plan richt zich voornamelijk op de toeristen die, vanuit Spanje of een nabijgelegen land, met de auto of trein op vakantie naar Barcelona kunnen komen. Tot nu toe zijn de meeste hotelboekingen gedaan door reizigers die met de auto komen en bij hun overnachting een parkeerplaats willen reserveren. 

Vanaf augustus zal de campagne zich op toeristen uit de rest van Europa richten. Het gaat dan voornamelijk om mensen die voor een congres of andere zakelijke doeleinden naar Barcelona komen. Voor oktober van dit jaar staat de Europese Toerismebeurs Summit ETOA op het programma waar zo’n 200 verschillende touroperators aanwezig zullen zijn. In het najaar zal ten slotte met de campagne een appèl worden gedaan op toeristen uit Zuidoost-Azië, Amerika en China. 

Bij aanvang van de campagne heerst er not een ongewone rust in de 450 hotels van de stad Barcelona. Waar normaliter in juli alle hotels 80% bezet zijn, zullen dit jaar in juli maar zo’n 150 hotels de deuren openen. Volgens Eduard Torres, voorzitter van Turisme de Barcelona, komt de huidige gemiddelde bezetting niet boven de 10%. Naar verwachting zal aan het eind van deze maand, als er weer meer hotels zijn geopend, de bezetting ergens tussen de 20% en 30% zijn. 

Dit vind je misschien ook leuk