Madrid verwijdert publiciteit Puma vanwege het risico op gekneusde tenen

door admin
Madrid verwijdert publiciteit Puma vanwege het risico op gekneusde tenen

Puma is sinds dit jaar de officiële leverancier van de ballen in de Spaanse voetbalcompetitie LaLiga. De Duitse sportartikelenproducent besloot de start van het voetbalseizoen te vieren met een publiciteitscampagne in samenwerking met de gemeente Madrid.

Het idee was om de bolvormige stootblokken die her en der in het centrum opgesteld staan bij de toegang van voetgangerszones om eventuele aanslagen te voorkomen, als de nieuwe competitieballen uit te dossen. 

Die fleurige reuze-voetballen trokken flink de aandacht en waren voor veel passanten zo aantrekkelijk om tegen aan te schoppen, dat de gemeente zich genoodzaakt zag posters op te hangen met de waarschuwing ‘niet schoppen, rigide element’. Maar dit bleek niet voldoende. Daarom zag het gemeentebestuur zich genoodzaakt de ballen te verwijderen om fysieke ongelukken te voorkomen. 

Dit vind je misschien ook leuk