Forum Sustainable Brands Barcelona met Nederland als gastland

door admin
Forum Sustainable Brands Barcelona met Nederland als gastland

Sustainable Brands® Barcelona is een event waar bedrijven en overheden uit verschillende landen met elkaar in gesprek gaan. Het doel is om elkaar te inspireren, de wereld beter te maken en organisaties vanuit een duurzaam perspectief te laten kijken.

Nederland is dit jaar gastland en levert vanuit die rol onder andere Philips, Dopper en Interface als keynote-sprekers op het evenement. Vanwege de rol van Nederland als gastland wordt dit evenement ondersteund door de Nederlandse ambassade in Madrid en het Netherlands Business Support Office (NBSO) in Barcelona. In 2017 wordt een vergelijkbaar Sustainable Brands event in Nederland georganiseerd.

How Now

Rond het concept ‘How Now’ worden oplossingen en tools gedeeld waarmee merken met hun strategieën een positieve impact op het milieu en de maatschappij bereiken en duurzaamheid in hun merk(waarden) incorporeren. Het concept ‘How Now’ is gebaseerd op ‘hoe’ duurzaamheid ‘nu’ toe te passen.

Tools voor verandering

Sustainable Brands Barcelona vindt op 23 en 24 mei 2016 plaats in de North Campus van de IESE Business School van Barcelona, de academische partner van het evenement. Dankzij de betrokkenheid van meer dan veertig experts van internationale topmerken worden bezoekers op de hoogte gebracht van interessante succesverhalen en tools waarmee ze verandering teweeg kunnen brengen.

Sprekers

Een aantal opvallende sprekers zijn Merijn Everaarts, oprichter en CEO bij Dopper, Tim Brooks, vicepresident Environmental Responsibility bij LEGO; Gerd Manz, vicepresident Technology Innovation bij Adidas Group; Anna María Rugarli, directeur Sustainability en Corporate Social Responsibility voor VF Corporation/Timberland; Markus Laubscher, directeur Sustainability en Circular Economy bij Philips; Paul Chong, directeur bij IBM Watson Group EMEA; en Koann Vikoren Skrzyniarz, CEO en oprichter van Sustainable Brands.

Over Sustainable Brands®

Sustainable Brands® is in 2006 opgericht met als doel merken en innovatieve organisaties te inspireren, betrekken en uit te rusten, om ervoor te zorgen dat zij niet alleen winstgevend zijn, maar ook een betere toekomst verzekeren. Het is een wereldwijde community met meer dan 350.000 specialisten van innovatieve organisaties en merken.

Creëren van bewustzijn

De meetings worden periodiek gehouden in verschillende steden wereldwijd, waaronder San Diego, Londen, Sydney, Kaapstad, Istanbul, Rio de Janeiro en Buenos Aires. Het doel is bewustzijn te creëren rondom de problemen en mogelijkheden van de huidige milieu- en sociale uitdagingen. Daarnaast moedigt het aan tot participatie en co-creatie van oplossingen.

Over Quiero salvar el mundo haciendo marketing

Sandra Pina is niet alleen directeur van Sustainable Brands® Barcelona, maar ook van de innovatieafdeling van het consultancybedrijf dat het event organiseert: Quiero salvar el mundo haciendo marketing. Quiero is sinds de oprichting in 2007 een vooruitstrevend consultancybureau, gespecialiseerd in reputatiemarketing en duurzame innovatie. Daarnaast ontwikkelt het oplossingen op het gebied van communicatie, innovatie en onderzoek, die organisaties en hun belangenorganisaties aanmoedigen tot duurzame ontwikkeling. Het bedrijf organiseert het Sustainable Brands event in Barcelona sinds 2015.

Quiero ziet marketing als tool die uitnodigt tot besluitvorming. Doel van de organisatie is laten zien dat duurzaamheid een goede zaak is. Door middel van concepten als het ‘citizenship brand’ streeft de organisatie naar duurzame, ethische en winstgevende dialogen tussen organisaties en hun belangenorganisaties.

Over Tomorrow Is Now 

Tomorrow is Now is een Nederlands bureau dat duurzaamheid, marketing en innovatie combineert. Het is in 2011 opgericht door Arjan Gundlach. In de afgelopen achttien jaar bouwde Gundlach aan een brede ervaring op het gebied van marketing en duurzaamheid, en nam daarbij zowel senior consultant-rollen als internationale executive managementposities in. Duurzaamheid vormt een sterke leidraad in zijn persoonlijke en werkleven. Hij heeft laten zien en bewezen dat goed doen voor mens en milieu en goed doen voor je bedrijf hand in hand gaan.

Tomorrow Is Now werkt momenteel voor verschillende leidende Benelux-organisaties in verschillende sectoren als finance, vastgoed en facility management. Tomorrow is Now is medeorganisator van Sustainable Brands Barcelona, met een speciale focus op het Nederlandse gastenlandprogramma in de SB Barcelona 2016-editie. Daarnaast is Arjan de Nederlandse ambassadeur voor Sustainable Brands in Nederland.

Verkoop tickets:http://events.sustainablebrands.com/sb16bcn/register/

Volg Sustainable Brands Barcelona via hashtag #SB16bcn en opFacebookTwitter of LinkedIn.

Dit vind je misschien ook leuk