Over de hele wereld verliezen retail-winkels 322.011 miljoen euro per jaar. In Spanje verlaten zeven van de tien klanten liever de winkel met lege handen dan in een lange wachtrij te moeten staan. Vooral generatie Z, de jongeren tussen en 18 en 24 jaar, kan volgens het rapport van Adyen niet het geduld opbrengen om te wachten totdat ze hun aankopen kunnen afrekenen.

Wachttijd heeft direct invloed op tevredenheid consument

Het rapport van Adyen laat zien dat 90 procent van de ondervraagden tevreden over hun aankoop is als ze kort of helemaal niet hebben hoeven wachten. De wachttijd voor de kassa heeft een directe invloed op de tevredenheid van de consument. 41 procent van de ondervraagden geeft aan dat als ze niet in de rij hoeven te staan bij de kassa, ze sneller geneigd zijn om nog eens bij die winkel te zullen kopen.

Het voorkomen van wachtrijen zou een prioriteit moeten zijn voor winkeliers om de klanttevredenheid te verhogen. De praktijk laat echter zien dat winkeleigenaren niet heel actief zijn in het implementeren van snelle betaalmogelijkheden zoals het plaats van meerdere kassakiosken in de winkel of mobiele kassa-automaten. Slechts een op de vier winkels biedt dit soort snellere en efficiëntere betaalopties.

Hoe shoppen Spanjaarden het liefst?

Spanje blijkt technologisch behoorlijk gevorderd. Spanje is het land waar de meeste mensen ter wereld beschikken over een smartphone; 98 procent van de Spanjaarden gebruikt er een. Volgens schattingen van het Global Unified Commerce Forecast van IT-onderzoeksbureau 451 Research zal het aantal banktransacties met de mobiele telefoon het aantal transacties via de computer met een grote meerderheid overtreffen. 74 procent van de ondervraagden shopt hun kleding en andere benodigdheden het liefst via de smartphone, 68 procent doet dat liever via de computer en 62 procent via de mobiele app van de winkel.

INSpanje.nl

Nieuws uit Spanje op donderdag 28 januari 2021
  • Adverteren
  • |
  • Contact
  • Voorpagina
  • Spanje
  • Costa Brava
  • Costa Blanca
  • Costa del Sol
  • MeerSpanje
  • Algemeen
  • Economie
  • Zorg & Welzijn
  • Cultuur
  • Zakennieuws
  • Forum
  • Evenementen
  • Columns
  • Facebook
  • Twitter
  • Linked In
  • RSS
  • Nieuwsbrief
Um gids voor het echte Spanje
 

ALGEMEEN

Lange wachtrij kost Zara, H&M en Primark Spanje jaarlijks 3.900 miljoen

Uitgegeven: vrijdag 4 oktober 2019 19:36
Laatst gewijzigd: vrijdag 4 oktober 2019 19:36

MADRID - Een lange wachtrij is voor de Spanjaard de belangrijkste reden om zonder aankoop de winkel te verlaten. Volgens het Retail 2019-rapport van betaalplatform Adyen lopen hierdoor winkels in Spanje - zoals Zara, H&M en Primark - jaarlijks 3.900 miljoen euro mis.

zara
© inspanje.nl

Over de hele wereld verliezen retail-winkels 322.011 miljoen euro per jaar. In Spanje verlaten zeven van de tien klanten liever de winkel met lege handen dan in een lange wachtrij te moeten staan. Vooral generatie Z, de jongeren tussen en 18 en 24 jaar, kan volgens het rapport van Adyen niet het geduld opbrengen om te wachten totdat ze hun aankopen kunnen afrekenen.

ADVERTENTIE

Wachttijd heeft direct invloed op tevredenheid consument

Het rapport van Adyen laat zien dat 90 procent van de ondervraagden tevreden over hun aankoop is als ze kort of helemaal niet hebben hoeven wachten. De wachttijd voor de kassa heeft een directe invloed op de tevredenheid van de consument. 41 procent van de ondervraagden geeft aan dat als ze niet in de rij hoeven te staan bij de kassa, ze sneller geneigd zijn om nog eens bij die winkel te zullen kopen.

Het voorkomen van wachtrijen zou een prioriteit moeten zijn voor winkeliers om de klanttevredenheid te verhogen. De praktijk laat echter zien dat winkeleigenaren niet heel actief zijn in het implementeren van snelle betaalmogelijkheden zoals het plaats van meerdere kassakiosken in de winkel of mobiele kassa-automaten. Slechts een op de vier winkels biedt dit soort snellere en efficiëntere betaalopties.

Hoe shoppen Spanjaarden het liefst?

Spanje blijkt technologisch behoorlijk gevorderd. Spanje is het land waar de meeste mensen ter wereld beschikken over een smartphone; 98 procent van de Spanjaarden gebruikt er een. Volgens schattingen van het Global Unified Commerce Forecast van IT-onderzoeksbureau 451 Research zal het aantal banktransacties met de mobiele telefoon het aantal transacties via de computer met een grote meerderheid overtreffen. 74 procent van de ondervraagden shopt hun kleding en andere benodigdheden het liefst via de smartphone, 68 procent doet dat liever via de computer en 62 procent via de mobiele app van de winkel.

© Sharon van Toledo
  Vorige artikel Volgende artikel  

Overig Algemeen Nieuws

  • Spaanse regio’s moeten stoppen met vaccineren tegen Covid-19 door tekort
  • Nieuwe ministers Spanje ingezworen door Spaanse koning
  • Inwoners Granada vluchten massaal hun huis uit na nieuwe aardbevingen
  • Spaans moederbedrijf van Zara sluit 1.200 winkels wereldwijd
  • Vanaf juni voor vijf euro met de AVE door Spanje treinen
  • Spanjaarden van alle Europeanen meest aangekomen in coronatijd
  • Extreem weer in Spanje kost jaarlijks bijna 700 mensenlevens
  • Spaanse Minister van Volksgezondheid stapt op
  • Planten en dieren nationaal park Doñana in gevaar door menselijk handelen
  • Zelfmoord groot taboe in Spanje
  • Grote toename van aankomsten Duitse privéjets op Mallorca en Ibiza
  • Galicië sluit horeca en overige nieuwe regionale maatregelen
  • Spaanse badmintonster Carolina Marin wint Thailand Open
  • EU wil reizen tussen lidstaten 'krachtig ontmoedigen'
  • Spanje investeert miljoenen in onderzoek naar kweekvlees
  • Madrid zet drones in voor handhaven nieuwe maatregelen
  • Coronapandemie stort bijna miljoen meer Spanjaarden in armoede
  • Druk op ziekenhuizen in Catalonië neemt toe maar covid-curve daalt
  • Spanje binnen twee weken van hoogste naar laagste energietarief van Europa
  • Verdere beperking samenkomsten in regio Valencia
  • Verdeeldheid in Malaga over bouw omstreden wolkenkrabber
  • Migrantenstroom Canarische Eilanden zorgt voor toenemende spanningen
  • Verslechterende situatie Spanje dwingt regio's tot extra coronamaatregelen
  • ‘Catalanen worden gedwongen te kiezen tussen stemmen en gezondheid’
  • Website voor meest actuele informatie over Covid-19 vaccinatieproces Spanje

Algemeen

De Spaanse spoorwegmaatschappij RENFE stunt opnieuw met een promotietarief van vijf euro voor een reis met de hogesnelheidstrein Avlo. Deze tickets zijn nog tot en met 14 februari online verkrijgbaar en kunnen worden gebruikt vanaf 23 juni.

Top 5 Meest gelezen

  1. Spaans moederbedrijf van Zara sluit 1.200 winkels wereldwijd
  2. Spaanse regio’s moeten stoppen met vaccineren tegen Covid-19 door tekort
  3. Galicië sluit horeca en overige nieuwe regionale maatregelen
  4. 622.600 banen verdwenen in Spanje door coronapandemie
  5. Spaans antiviraal medicijn veelbelovend voor behandeling covid-19

Algemeen

Spanjaarden zijn, met een gemiddelde gewichtstoename van 5,7 kilo, van alle Europeanen het meest aangekomen in coronatijd. Spanjaarden hebben eigen ideeën hoe deze coronakilo’s te verliezen en zien graag dat de Spaanse overheid dit stimuleert.

© 2021 inspanje.nl | voorpagina | disclaimer | colofon | adverteren | contact

Regio

  • Voorpagina
  • Spanje
  • Costa Brava
  • Costa Blanca
  • Costa del Sol
  • MeerSpanje

Categorie

  • Algemeen
  • Economie
  • Zorg & Welzijn
  • Cultuur
  • Zakennieuws
  • Forum
  • Evenementen
  • Columns

Overig

  • Disclaimer
  • Colofon
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • RSS