Transavia geeft iedereen die dat wil geld terug in plaats van voucher

door admin
Transavia geeft iedereen die dat wil geld terug in plaats van voucher

Dat schrijft de vliegmaatschappij in haar nieuwsbrief die op 12 juni werd verzonden. Eerder schreven wij in het artikel ‘Transavia maakt er een potje van‘ over de klachten van passagiers over het onduidelijke beleid met vluchten die werden geannuleerd maar nog wel op de website te koop werden aangeboden en klachten van passagiers die hun geld terug wilden in plaats van vouchters. 

Na weken van onzekerheid hebben tientallen passagiers de luchtvaartmaatschappij aangeklaagd, heeft de Consumentenbond zich ermee bemoeid en is besloten dat passagiers van geannuleerde vluchten tussen 15 maart en 4 juni hun geld terug moeten kunnen krijgen. Dit was mede naar aanleiding van de uitspraak van de Europese Commissie op 13 mei 2020 die de Nederlandse overheid heeft gewezen op het Europees passagiersrecht  en op het feit dat zij moeten handhaven dat vliegmaatschappijen geld moeten geven bij een annulering van de vlucht, ook al zijn het lastige tijden voor de luchtvaartmaatschappij.

Transavia schrijft dat vanwege de omvang van de coronacrisis en het enorme aantal annuleringen ‘het enige tijd’ kan duren voor iedereen geholpen kan worden. ‘We werken er achter de schermen hard aan om ervoor te zorgen dat je via de website geld terug kunt vragen. Zodra dit kan, ontvang je hier bericht over.’ Meer informatie is te lezen via de website van Transavia.

Dit vind je misschien ook leuk