De wereld rond op acht eilanden als gevarieerde vakantie-optie

door admin
De wereld rond op acht eilanden als gevarieerde vakantie-optie

‘De wereld rond op 8 eilanden’, is de slogan die is geïnspireerd op de bekende roman van Jules Verne, ‘De wereld rond in 80 dagen’. Het promotieagentschap van de Canarische Eilanden beoogt hiermee potentiële bezoekers te wijzen op het feit dat de 8 eilanden samen zoveel variatie te bieden hebben, dat het een wereld in het klein of en wereld op zich is. De nadruk wordt in deze campagne gelegd op exotische plekjes en de natuur.

De campagne zal in de eerste fase met name gericht zijn op de nationale markt, nu er nog steeds sprake is van verschillende reisbeperkingen opgelegd door de verschillende landen van herkomst. Bovendien heeft Groot-Brittannië Spanje nog op de oranje lijst staan, waardoor er voorlopig nog niet veel Britse toeristen worden verwacht. Men wacht in eerste instantie de invoering van het Europese digitale Covid-certificaat af voordat het vizier zich richt op verder in de toekomst.  

Turismo de Islas Canarias poogt reizigers aan te trekken die op zoek zijn naar bijvoorbeeld uitgestrekte vulkanische landschappen. Zoals het landschap op Lanzarote zijn er niet zoveel te vinden in Europa. Of reizigers die op zoek zijn naar veel groen, bossen en een tropisch gevoel: die kunnen hun hart ophalen op het eiland La Gomera, ook wel La Isla Redonda genoemd. Dit is vooral geliefd onder wandelaars en natuurliefhebbers. Ook op La Palma overheerst de kleur groen met weelderige bossen. Voor prachtige stranden met uitgebreide voorzieningen zijn er dan altijd nog de eilanden Gran Canaria en Tenerife. 

In de promotievideo, ook te zien op deze pagina, wordt de kijker gewezen op het vruchtbare landschap vol met watervallen, de zee van zand op een van de uitgestrekte stranden, de jungle temidden van varens en een dichtbegroeid bos, enorme vulkaankraters waar je omheen kunt wandelen en vele andere prachtige landschappen. ‘Je kunt niet zeggen dat je een rondje om de wereld hebt gemaakt als je niet alle landschappen ter wereld hebt gezien’, zegt een vrouwenstem enthousiast. 

Niet nodig om Europa te verlaten voor exotische plekken

Zo worden de eilanden gepositioneerd als dé bestemming niet al te ver van huis waar je kunt genieten van de natuur en landschappen waarvoor je normaal naar afgelegen plaatsen reist. En reizen naar afgelegen plaatsen is natuurlijk iets dat dit jaar door veel minder mensen overwogen wordt, als het al is toegestaan.  

De campagne is al van start en richt zich de eerste maand op nationale toeristen. Spanjaarden vormen op dit moment de belangrijkste markt voor de Canarische Eilanden. Vanaf het einde van de zomer, wanneer het traditionele hoogseizoen voor buitenlandse toeristen begint, wordt de actie richting de Europese markten geactiveerd.

Het gaat om een bij uitstek digitale campagne, samengesteld uit een hoofdvideo die via programmatic advertising op verschillende websites en sociale netwerken zoals YouTube, Instagram en Facebook zal worden uitgezonden. Ook wordt campagne gevoerd via verschillende sociale netwerken. 

Tot slot is er een speciale landingspagina op de website van Turismo de Canarias opgericht waar de reiziger meer informatie over de bestemming kan vinden, zoals de verschillende bezienswaardigheden op elk eiland of de bijzonderheden van de landschappen. 

Dit vind je misschien ook leuk