Bezorgers Spanje hekelen bizarre eisen van neerbuigende klanten

door admin
Bezorgers Spanje hekelen bizarre eisen van neerbuigende klanten

“Na het afleveren van de bestelling, breng het vuilnis even naar beneden, maar niet met de lift want die is van de bewoners”. Dit is een voorbeeld van een opmerking die een klant schreef bij het plaatsen van de bestelling. Maaltijdbezorger ‘Fer GP’ uit Madrid was de gelukkige rider die de bestelling naar deze klant mocht brengen, zo twitterde hij.

Klanten neerbuigend naar maaltijdbezorgers in Spanje

Deze rider deelde eerder uit frustratie al bizarre opmerkingen van klanten. Volgens hem worden hij en zijn collega’s als minderwaardig gezien en lijkt het bijna normaal dat bezorgers naast het afleveren van een bestelling een ‘extra service’ bieden. Fer GP is bezig, zoals hij twitterde, om zijn bingokaart vol bizarre eisen vol te krijgen en deelt deze graag via Twitter om mensen bewust te maken van dit maatschappelijke fenomeen.

Schaamteloos gedrag zorgt voor tienduizenden reacties op Twitter in Spanje

Hoewel de bezorger in kwestie geen influencer met miljoenen volgers is, kon zijn tweet rekenen op meer dan 35.000 reacties. Volgens deze rider is dit gedrag van klanten het gevolg van online bezorg- en beoordelingssystemen in combinatie met een gebrek aan arbeidsrechten bij bezorgplatforms zoals Glovo, Deliveroo en JustEat.

Twitteraars reageren massaal op de bizarre eisen van klanten en zijn voorbeeld moedigt andere riders aan om meer van dit soort voorbeelden aan de kaak te stellen. Zo reageerde een bezorger van Amazon in Spanje dat ze haar bestelling van 30 kilo van de klant niet met de lift naar boven mocht brengen. Na een stevige ruzie stond de klant het gebruik van de lift uiteindelijk schoorvoetend toe.

Denk na over tekst in opmerkingenveld

Hoewel deze voorbeelden voor verbazing en plaatsvervangende schaamte zorgen, komen ze vaker voor dan menigeen denkt. Mensen plaatsen te gemakkelijk een extra eis in zo’n opmerkingenveld en vergeten dat de bezorger er alleen is om hun bestelling netjes af te leveren. 

Wellicht ten overvloede legt Fer GP uit waar het opmerkingenveld dan wel voor is bedoeld, namelijk puur en alleen om allergieën door te geven of een extra richtingaanwijzing wanneer een adres lastig te vinden is.

Dit vind je misschien ook leuk