
Veel reizigers kunnen niet online kunnen inchecken voor vluchten van Ryanair en moeten dit op de luchthaven te doen. Met alle extra kosten en ongemak van dien.
ADVERTENTIE
Volgens OCU maakt Ryanair het voor veel passagiers moeilijk om online in te checken, vooral voor degenen die hun tickets via andere platforms hebben gekocht. Wanneer de passagiers proberen in te checken, geven zowel de app als de website foutmeldingen. Met als gevolg dat ze voor hun reis naar de balie moeten gaan om in te checken. Daar brengt het bedrijf tussen de 30 en 60 euro per passagier in rekening voor het inchecken en het afdrukken van de instapkaart.
En dit is niet het enige obstakel dat Ryanair in de weg legt voor gebruikers die hun tickets niet rechtstreeks bij hen kopen. Klanten die hun tickets kopen via een agentschap of platform, moeten zich legitimeren, met foto en afbeelding, iets wat volgens OCU niet nodig is.
Voor OCU is dit duidelijk een nieuw misbruik door het bedrijf, dat bovenop de reeds aan de kaak gestelde misbruiken komt, waarover de rechtbanken ons duidelijk in het gelijk hebben gesteld.
De organisatie verzekert dat ze al contact heeft opgenomen met Ryanair om de maatschappij te vragen onmiddellijk te stoppen met deze ‘duidelijk beledigende commerciële praktijk’. Zo niet, dan zal OCU een klacht indienen bij de rechtbank.