Marcilla verklaart koffie-oorlog aan Nespresso

door admin
Marcilla verklaart koffie-oorlog aan Nespresso

De capsules van Marcilla zijn goedkoper en zijn niet bestemd voor een eigen koffie-apparaat, maar voor die van concurrent Nespresso, dat behoort tot de concurrerende multinational Nestlé.

Marcilla poogt hiermee het exclusieve systeem van Nespresso te torpederen. Nespresso-capsules zijn namelijk uitsluitend te koop in een van de 26 winkels of via internet.

Capsules van Marcilla worden voor een lagere prijs en in de supermarkt verkocht. Ter vergelijk: 10 capsules van Marcilla kosten 2,99 euro. Nespresso vraagt hiervoor, afhankelijk van de smaak, 3,30 tot 3,90 euro.

Marcilla distribueert zijn capsules via 1.200 supermarkten van onder meer de ketens Hipercor, Corte Inglés, Alcampo en Eroski.

Aangeklaagd

Het bedrijf heeft hetzelfde al gedaan in Frankrijk en Nederland en werd hiervoor door Nestlé aangeklaagd. Nestlé eist dat Marcilla de nieuwe capsules van de markt haalt.

Naar verwachting laat Nespresso de lancering van de Marcilla-capsules op de Spaanse markt ook niet zomaar aan zich voorbij gaan.

Dit vind je misschien ook leuk