Calle Larios Málaga bij beste winkelstraten van Spanje

door admin
Calle Larios Málaga bij beste winkelstraten van Spanje

Dit blijkt uit een digitale analyse van adviesbureau CBRE dat via de tool ‘Calibrate’ koopgewoonten van consumenten in een specifiek gebied kan volgen. Volgens CBRE is het aantal bezoekers in de winkelstraat gedurende de dag heel constant met kleine pieken van extra drukte rond 13 uur en rond 19 uur. Zaterdag is altijd de drukste dag, maar qua drukte verschilt het niet zo gek veel met andere dagen in de week. Ook zit er volgens de analyse weinig verschil in variatie per maand. Dat komt doordat Calle Larios het absolute centrum van de stad vormt en zich ook bevindt in een zone met winkels, kantoren, hotels en heel veel horeca. Zodoende komen ook Malagueños op de straat en omgeving af voor hun dagelijkse dingen zoals inkopen doen, een administratiekantoor bezoeken, een tapaatje doen met vrienden of om hun financële zaken te regelen bij de bank. 

Bezoekersprofiel

In het bezoekersprofiel domineren personen van gemiddelde leeftijd en senioren. De meerderheid is getrouwd met volwassen kinderen en een midden tot hoog inkomen (33 procent van het totaal). Deze groep wordt gevolgd door personen die in de omgeving werken in dienstverlenende bedrijven (21 procent) en de overige bezoekers zijn personen met iets minder inkomsten dan gemiddeld, getrouwd en met kinderen (10 procent) en jonge mensen, de meerderheid single met een goed onderwijsniveau (5 procent).

Herkomst bezoekers

50 procent komt uit Málaga zelf en dan met name uit de buurten Teatitnos, Cruz de Humilladero, La Trinidad, Barrio de la Victoria, El Ejido, de buurt rond het station en uit Torremolinos. Bezoekers uit andere Spaanse regio’s vormen 20 procent, waarvan weer 22 procent uit Madrid komt, 11 procent uit Barcelona, 8 procent uit Sevilla en Granada. Ook 20 procent is toerist uit het buitenland. 

In de directe buurt van de straat liggen negen hotels van 4 en 5 sterren, zeven hotels met 3 sterren en de grote modemerken hebben allemaal een filiaal in de straat zoals de merken van de Inditex Groep (Massimo Dutti, Uterque) en van de Calzedonia groep: Intimissimi, Uomo, Tezenis) en Desigual.

Dit vind je misschien ook leuk