Globalia en Barceló spreken over creatie nieuwe Spaanse reisgigant

door admin
Globalia en Barceló spreken over creatie nieuwe Spaanse reisgigant

Het reisbureau Halcón en de touroperator Travelplan van Globalia zouden dan samen gaan met Ávoris, de reistak van Barceló. De nieuwe reisgigant zou  samen met het reisbureau van El Corte Inglés, Viajes El Corte Inglés en op enige afstand Nautalia de Spaanse reismarkt domineren. 

In 2018 haalde Ávoris een omzet van 1,1 miljard euro. Hierbij zijn de inkomsten uit de airline Evelop niet meegerekend. Die worden geraamd op 920 miljoen euro. Globalia zette 1,5 miljard euro om met Halcón en Travelplan. Met het samengaan van de twee bedrijven zouden de jaarinkomsten neerkomen op zo’n 2,5 miljard euro. 

El Corte Inglés behaalde vorig jaar een omzet van 2,7 miljard euro en Nautalia, van de groep Wamos 34 miljoen. 

Globalia en Barceló waren eerder in gesprek over een samenwerking, maar die onderhandelingen liepen spaak. Nu zijn met het faillissement van het Britse reisbedrijf Thomas Cook, na TUI de grootste touroperator ter wereld, de omstandigheden op de markt flink veranderd. Met de fusie en het verdwijnen van van Thomas Cook winnen de Spaanse bedrijven flink aan gewicht op de reismarkt.

Dit vind je misschien ook leuk