Zo wordt Spanje in de campagne ‘#ElPaísMásRicoDelMundo’ (het lekkerste land ter wereld) die nationaal en internationale bekendheid gaat geven aan alle heerlijkheden van Spaanse bodem. De campagne is een initiatief van Alimentos de España, het in 1987 gestarte platform om Spaanse voedingsmiddelen te promoten. Minister Planas van Landbouw, Visserij en Voedselvoorziening, gaf het startschot voor de campagne die een belangrijke stap betekent in de erkenning van de kracht, de rijkdom en de diversiteit van het Spaanse eten en drinken en de agrovoedingssector.

Lof voor alle schakels agrovoedingssector

In zijn toespraak wees de minister erop dat dit initiatief een aanvulling is op andere campagnes die het ministerie recentelijk heeft gelanceerd, en die als doel hebben dat de samenleving boeren, veehouders, vissers, coöperaties, industrie en de voedseldistributie erkent. ‘Dat verdienen ze allemaal, vanwege hun grote inspanning om ons gezond, veilig en voldoende voedsel te bieden’, aldus Planas. Hij bedankte de agrovoedingssector voor al het werk tijdens de pandemie, voor een inspanning die ‘ook in de toekomst nodig zal zijn’, omdat de agrovoedingssector een van de fundamentele pijlers van het sociale en economische herstel in het land zal zijn.

Nationale trots

In de coronatijd probeert #El PaísMásRicoDelMundo een beroep te doen op de gevoelens van de hele Spaanse bevolking, zodat alle burgers zich trots voelen op #AlimentosdEspaña; van de boer of veehouder tot de mensen die het voedsel bewerken en er een toegevoegde waarde aan geven tot de eindconsument die er uiteindelijk van geniet. ‘De erkenning van de kwaliteit van de Spaanse levensmiddelen en het prachtige werk van Spaanse chef-koks zou ‘een bron van trots en eenheid moeten zijn voor de samenleving als geheel’, volgens de minister. ‘Deze mix van eten en gastronomie is een ‘onverslaanbare combinatie’ die we op nu en met het oog op de toekomst goed willen inzetten’, voegde hij eraan toe.

Internationaal op de kaart

Ook benadrukte Planas het belang van deze campagne voor de internationale promotie van Spaans voedsel. ‘We voeden niet alleen Spanjaarden, maar we voeden ook anderen en op die manier dragen we bij aan het groter maken van ons land’. En ondanks de moeilijke tijden heeft de sector de afgelopen 12 maanden geen terugval gezien.

Ambassadeur

De beste ambassadeur voor de campagne #ElPaísMásRicoDelMundo is chef-kok José Andrés, vindt ook Planas. Andrés wordt wereldwijd niet alleen erkend voor zijn kwaliteiten als uitstekende kok, maar ook voor zijn menselijke eigenschappen, vooral door zijn inzet om mensen in nood te helpen. Volgens Time Magazine is hij een van de 100 meest invloedrijke mensen ter wereld.

‘Toen ik voor het eerst naar Washington kwam, vroegen ze me waar ik vandaan kwam. En ik vertelde hen dat ik uit ‘het lekkerste land ter wereld’ kwam.’ 

Creatieve en geloofwaardige campagne

De uitspraak van José Andrés verwoordt precies de boodschap van #El PaísMásRicoDelMundo, die door middel van literaire en grafische metaforen wordt overgebracht. De ondersteunende beelden bij de campagne zijn heel creatief vorm gegeven; met landschappen van droombeelden, gecreëerd met voedsel. Samen met de inzet van chef José Andrés staat de campagne als een huis, compleet met ambitie en emotie. 

Voor #ElPaísMásRicoDelMundo worden verschillende uitingen en media ingezet met als doel omde consumenten te verleiden tot een van de beste aankoopbeslissingen die ze kunnen nemen: het kopen van in Spanje geproduceerd voedsel.

INSpanje.nl

Nieuws uit Spanje op maandag 25 januari 2021
  • Adverteren
  • |
  • Contact
  • Voorpagina
  • Spanje
  • Costa Brava
  • Costa Blanca
  • Costa del Sol
  • MeerSpanje
  • Algemeen
  • Economie
  • Zorg & Welzijn
  • Cultuur
  • Zakennieuws
  • Forum
  • Evenementen
  • Columns
  • Facebook
  • Twitter
  • Linked In
  • RSS
  • Nieuwsbrief
Um gids voor het echte Spanje
 

CULTUUR

Spanje is het lekkerste land ter wereld!

Uitgegeven: donderdag 26 november 2020 16:37
Laatst gewijzigd: donderdag 26 november 2020 20:09

MADRID - Spanje produceert de mooiste voedselproducten; vol smaak en van goede kwaliteit. Ook biedt het land de rijkste gastronomische ervaring. 'Landschappen gevormd van druiven, grotten bestaande uit kaas en bossen waar het vloeibare goud wordt geboren...'

#El PaísMásRicoDelMundo
© Stock

Zo wordt Spanje in de campagne ‘#ElPaísMásRicoDelMundo’ (het lekkerste land ter wereld) die nationaal en internationale bekendheid gaat geven aan alle heerlijkheden van Spaanse bodem. De campagne is een initiatief van Alimentos de España, het in 1987 gestarte platform om Spaanse voedingsmiddelen te promoten. Minister Planas van Landbouw, Visserij en Voedselvoorziening, gaf het startschot voor de campagne die een belangrijke stap betekent in de erkenning van de kracht, de rijkdom en de diversiteit van het Spaanse eten en drinken en de agrovoedingssector.

Lof voor alle schakels agrovoedingssector

In zijn toespraak wees de minister erop dat dit initiatief een aanvulling is op andere campagnes die het ministerie recentelijk heeft gelanceerd, en die als doel hebben dat de samenleving boeren, veehouders, vissers, coöperaties, industrie en de voedseldistributie erkent. ‘Dat verdienen ze allemaal, vanwege hun grote inspanning om ons gezond, veilig en voldoende voedsel te bieden’, aldus Planas. Hij bedankte de agrovoedingssector voor al het werk tijdens de pandemie, voor een inspanning die ‘ook in de toekomst nodig zal zijn’, omdat de agrovoedingssector een van de fundamentele pijlers van het sociale en economische herstel in het land zal zijn.

Nationale trots

In de coronatijd probeert #El PaísMásRicoDelMundo een beroep te doen op de gevoelens van de hele Spaanse bevolking, zodat alle burgers zich trots voelen op #AlimentosdEspaña; van de boer of veehouder tot de mensen die het voedsel bewerken en er een toegevoegde waarde aan geven tot de eindconsument die er uiteindelijk van geniet. ‘De erkenning van de kwaliteit van de Spaanse levensmiddelen en het prachtige werk van Spaanse chef-koks zou ‘een bron van trots en eenheid moeten zijn voor de samenleving als geheel’, volgens de minister. ‘Deze mix van eten en gastronomie is een ‘onverslaanbare combinatie’ die we op nu en met het oog op de toekomst goed willen inzetten’, voegde hij eraan toe.

Internationaal op de kaart

Ook benadrukte Planas het belang van deze campagne voor de internationale promotie van Spaans voedsel. ‘We voeden niet alleen Spanjaarden, maar we voeden ook anderen en op die manier dragen we bij aan het groter maken van ons land’. En ondanks de moeilijke tijden heeft de sector de afgelopen 12 maanden geen terugval gezien.

Ambassadeur

De beste ambassadeur voor de campagne #ElPaísMásRicoDelMundo is chef-kok José Andrés, vindt ook Planas. Andrés wordt wereldwijd niet alleen erkend voor zijn kwaliteiten als uitstekende kok, maar ook voor zijn menselijke eigenschappen, vooral door zijn inzet om mensen in nood te helpen. Volgens Time Magazine is hij een van de 100 meest invloedrijke mensen ter wereld.

‘Toen ik voor het eerst naar Washington kwam, vroegen ze me waar ik vandaan kwam. En ik vertelde hen dat ik uit ‘het lekkerste land ter wereld’ kwam.’ 

Creatieve en geloofwaardige campagne

De uitspraak van José Andrés verwoordt precies de boodschap van #El PaísMásRicoDelMundo, die door middel van literaire en grafische metaforen wordt overgebracht. De ondersteunende beelden bij de campagne zijn heel creatief vorm gegeven; met landschappen van droombeelden, gecreëerd met voedsel. Samen met de inzet van chef José Andrés staat de campagne als een huis, compleet met ambitie en emotie. 

Voor #ElPaísMásRicoDelMundo worden verschillende uitingen en media ingezet met als doel omde consumenten te verleiden tot een van de beste aankoopbeslissingen die ze kunnen nemen: het kopen van in Spanje geproduceerd voedsel.

© Elize van Loon
  Vorige artikel Volgende artikel  

Overig Cultuur Nieuws

  • Nieuwe bestemming voor stierenarena Benidorm
  • Oudste waterwinningsysteem van Europa in Spaanse Sierra Nevada
  • Waar komt het woord ‘toque de queda’ vandaan?
  • Spanje twee keer in top 15 spectaculairste kastelen wereldwijd
  • Malaga schrapt Paasprocessies voor tweede jaar op rij voor hele provincie
  • Cueva de Nerja in Spanje viert 62e verjaardag online
  • The New York Times beveelt twee Spaanse plekken aan om te bezoeken in 2021
  • Dit zijn de zeven beste en bekroonde Spaanse attracties
  • Wat was het Spaanse woord van het jaar 2020?
  • Sevilla viert ook komend jaar geen Semana Santa
  • Op zijn Spaans druiven eten met de jaarwisseling
  • Postbedrijf Correos helpt Spaanse boekhandels te concurreren met Amazon
  • Alhambra geeft geen geld terug
  • Flamenco-artiesten luiden noodklok met voorstelling voor ministerie van Cultuur
  • Wat is hét sterproduct uit de Spaanse keuken?
  • Michelinsterren voor restaurants in Galicië en Catalonië
  • The New Yorker bekroont Spaanse Veneno als een van beste series van 2020
  • Beste biologische olijfolie ter wereld komt uit Spanje
  • Zonder opgravingswerkzaamheden 66 Romeinse nederzettingen gevonden in Spanje
  • Acht uitjes naar mooie plaatsen zonder lockdown in Madrid
  • Wat is de Spaanse traditie rond de kerstboom?
  • Wat maakt het duurste restaurant ter wereld in Spanje zo bijzonder?
  • Barcelona krijgt internationale prijs voor duurzaam toerisme
  • Beschuit met blauwe muisjes in Bioparc Fuengirola
  • Toch grote drukte bij atypische ontsteking kerstverlichting in Málaga

Algemeen

Op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen van de vaccinatiecampagne in Spanje tegen Covid-19? De Spaanse overheid heeft een website gelanceerd waar iedereen dagelijks kan bekijken hoe ver Spanje is met het vaccineren van de bevolking.

Top 5 Meest gelezen

  1. Spanje binnen twee weken van hoogste naar laagste energietarief van Europa
  2. Verdere beperking samenkomsten in regio Valencia
  3. EU wil reizen tussen lidstaten 'krachtig ontmoedigen'
  4. Coronapandemie stort bijna miljoen meer Spanjaarden in armoede
  5. Madrid zet drones in voor handhaven nieuwe maatregelen

Algemeen

De Spaanse Wetenschappelijke Onderzoeksraad CSIC en haar biofarmaceutische partner Zendal verwachten binnen enkele weken te kunnen starten met de klinische testfase van het Spaanse covid-vaccin op mensen.

© 2021 inspanje.nl | voorpagina | disclaimer | colofon | adverteren | contact

Regio

  • Voorpagina
  • Spanje
  • Costa Brava
  • Costa Blanca
  • Costa del Sol
  • MeerSpanje

Categorie

  • Algemeen
  • Economie
  • Zorg & Welzijn
  • Cultuur
  • Zakennieuws
  • Forum
  • Evenementen
  • Columns

Overig

  • Disclaimer
  • Colofon
  • Adverteren
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • RSS