Hoe Pipper de bekendste dogfluencer van Spanje werd

door admin
Hoe Pipper de bekendste dogfluencer van Spanje werd

Pipper trekt al enkele jaren met zijn baasje Pablo Muñoz door Spanje. Muñoz zette zijn reisblog, genaamd Pipper on tour, op om mensen bewust te maken van de mogelijkheden van het reizen met huisdieren. In juni 2018 begon het stel met reizen door Spanje en sindsdien heeft Pipper ongeveer 50.000 kilometers in zijn pootjes door het bezoeken van negentig toeristische bestemmingen in Spanje. Pipper de hond werd, wellicht onbedoeld, de bekendste dogfluencer van toeristisch Spanje.

Huisdiervriendelijker reizen door Spanje

Via de blogs, video’s en posts op sociale media hebben Pipper en Muñoz één doel: Gezinnen helpen om samen met hun hond te reizen door Spanje. Zij willen laten zien dat er wel degelijk veel plekken in Spanje zijn waar huisdieren welkom zijn en dat de term ‘huisdiervriendelijk’ steeds bekender aan het worden is in Spanje.

Huisdiertoerisme belangrijk voor Spanje

Muñoz vertelt tegelijkertijd aan het Spaanse persbureau EFE dat dit nog niet overal in Spanje het geval is. “Ik denk dat bedrijven en instellingen nog meer kunnen doen om de toeristische sector te helpen de potentie van huisdiertoerisme in te zien. Onwetendheid speelt hierin een grote rol. Het gaat niet persé om geld, maar vooral om het informeren van horeca-eigenaren en musea hoe zij meer inkomsten aan kunnen trekken door zich te promoten voor mensen met een trouwe viervoeter.”

Pipper en Muñoz bezoeken niet alleen de toeristische hoogtepunten in Spanje, maar ontmoeten tijdens hun reis ook politici en bedrijven om te bespreken hoe zij hun stad huisdiervriendelijker en daarmee aantrekkelijker kunnen maken.

Pipper echte influencer in Spanje

Toch vertelt Muñoz dat het gedrag van de baasjes minstens zo belangrijk is om deze vorm van toerisme mogelijk te maken. Vanuit de blogs zijn bijvoorbeeld strips ontstaan zoals Pipper y la orden secreta (Pipper en de geheime orde) en Pipper y el enigma de los perros desaparecidos (Pipper en het raadsel van de verdwenen honden).

Met deze strips hoopt Muñoz mensen bewust te maken van een juiste opvoeding van honden, het adopteren van honden in plaats van honden kopen van broodfokkers en het opruimen van hondenpoep op straat. Dit draagt allemaal bij aan meer toegankelijkheid voor huisdieren in het Spaanse toerisme.

Dit vind je misschien ook leuk