De online aanval van de Spaanse textielgigant Inditex

door admin
De online aanval van de Spaanse textielgigant Inditex

En dat zonder daarvoor verzendkosten te hoeven betalen mits je voor meer dan 30 euro kleding koopt. Althans, dat is het doel van de eigenaar van Zara die wil dat deze ‘same day-service’ binnenkort beschikbaar is in alle grote steden op de belangrijkste markten. Bovendien gaathetbedrijf inzetten op een betere integratie van de voorraden om klanten directe toegang tot de producten in de winkels te verlenen via de website. Op dit moment heeft Zara nog een marge van vier dagen om bestellingen te bezorgen.

De ‘same day-service’ is op dit moment al beschikbaar in 12 steden ter wereld: Madrid, Londen, Parijs, Istanbul, Sidney, Moskou, Taipei, Mexico-stad, Toronto, Nieuw York, Warschau en Shanghai. Gedurende 2020 zal dezelfde dienstverlening ook beschikbaar gemaakt worden in andere belangrijke steden in de rest van de wereld. Men denkt nu aan Barcelona, Berlijn, Lissabon, Rome en Milaan.

Het jaar 2019 gaat goed voor Inditex. Het bedrijf blijft winkels openen, al gaat dat wel in een iets langzamer tempo dan voorheen. De verkopen zijn toegenomen met 4,8 procent tot een waarde van 5,9 miljard euro en de nettowinst nam toe met 10 procent tot 736 miljoen euro. 

Dit vind je misschien ook leuk