Lidl houdt focus op Spanje de komende jaren

door admin
Lidl houdt focus op Spanje de komende jaren

Het bedrijf is van plan duurzaam en gestaag uit te blijven breiden om ‘elke dag dichterbij de klant te zijn’. De nieuwste winkels van Lidl zijn veel ruimer opgezet en bevatten gemiddeld 1.400 vierkante meter. Hierdoor is het mogelijk voor de supermarkt het assortiment flink uit te breiden met een focus op een groter aanbod aan verse producten. Die vormen nu al een derde van het volledige aanbod.

In Andalusië werden vorig jaar zes winkels geopend, in Valencia en Catalonië kwamen er vijf Lidl’s bij. Op de Canarische Eilanden werden zes zaken geopend en in Islazul (Madrid) kwam de eerste vestiging in een overdekt winkelcentrum (centro comercial).

‘We zijn voortdurend op zoek naar de beste locaties om precies daar te zijn waar onze klanten zich bevinden. We willen groeien in de provinciehoofdsteden, maar eveneens onze aanwezigheid in de grotere gemeenten verbeteren en uitbreiden’, zo zei David Carim, algemeen directeur expansie en vastgoed van Lidl Spanje. Het bedrijf richt zich op grondstukken en bedrijfsruimtes in gebieden waar al veel winkels zijn, dus waar de commerciële activiteit al groot is en die zeer goed bereikbaar zijn.

Dit vind je misschien ook leuk