De 14 hoofdzonden van Europeanen in hotels

door admin
De 14 hoofdzonden van Europeanen in hotels

De zoekmachine voor vluchten en hotels van Jetcost voerde een studie uit onder Europeanen over hun vakanties en hun gedrag in hotels. Dit in de context van de klimaatverandering en het nieuwe pakket aan energiebesparende maatregelen dat de Spanse regering ook aan de toeristische sector heeft opgelegd. 90% van de ondervraagden geeft toe dat ze een van de hotelregels hebben overtreden of dat hun gedrag niet altijd helemaal correct is.

De 14 hoofdzonden van Europeanen in hotels

Voor het onderzoek werden in totaal 2.500 mensen ouder dan 18 jaar ondervraagd. 87% van hen gaf aan dat ze tijdens deze vakantie in een hotel zouden verblijven. Vervolgens is hen gevraagd of hun gedrag in die etablissementen helemaal correct was of dat ze wel eens iets hebben gedaan dat in strijd is met de regels.

Van de gedragingen die niet helemaal correct waren, waren dit de meest genoemde:

  • Bij het buffet borden tot de rand vullen en dan niet alles opeten (81%).
  • De airco de hele dag aan laten staan, ook al ben je niet op de kamer (71%).
  • Eten van het buffet pakken, ook al staat er dat het verboden is (65%).
  • Dagelijks handdoeken op de grond gooien zodat ze worden verschoond (58%).
  • De handdoek de hele dag op de ligstoel bij het zwembad laten liggen (56%).
  • De “voorzieningen” die niet gebruikt worden in de koffer stoppen, zodat ze weer vervangen worden (flesjes shampoo, zeepjes etc.) 
  • Roken bij het raam van een rookvrije kamer (40%).
  • Een feestje in de kamer organiseren met zeer luide muziek (38%).
  • Toiletpapier in de kast bewaren zodat het wordt aangevuld (26%).
  • Zwemmen in het zwembad ook voor of na sluitingstijd (23%).
  • Flesjes uit de minibar leegdrinken en ze daarna met water of sap vullen, zodat ze niet betaald hoeven te worden (18%).
  • Ze vragen alsnog de kamer schoon te maken nadat ze het bordje niet storen hebben laten hangen (17%).
  • Iemand anders in de kamer laten slapen (4%).
  • Net doen alsof ze op huwelijksreis zijn om zo te proberen een betere kamer te krijgen of een upgrade (3%).

 

“We kunnen nu eindelijk zonder beperkingen reizen door het coronavirus, maar dat betekent niet dat we in het hotel waar we logeren kunnen doen wat we willen. Er zijn regels waar we ons aan moeten houden en we moeten ons behoorlijk gedragen, zowel tegenover het hotelpersoneel als tegenover andere gasten, en niet alleen aan ons eigen welzijn denken”, zei Ignazio Ciarmoli, de directeur Marketing van Jetcost in een reactie op het onderzoek. 

Dit vind je misschien ook leuk