
Vanwege de coronapandemie veranderde de krant haar aanpak. De lijst heet nu 'ADVERTENTIE
Uitgegeven: | maandag 11 januari 2021 11:33 |
Laatst gewijzigd: | maandag 11 januari 2021 13:04 |
Vanwege de coronapandemie veranderde de krant haar aanpak. De lijst heet nu 'ADVERTENTIE
Andalusië en Córdoba
Andalusië werd al vaker uitverkoren in de lijst door The New York Times. In 2019 was het de provincie Cádiz, in 2018 de stad Sevilla en in 2017 stond Antequera in de lijst. Over Córdoba schrijft lezer Fernando Moreno Reyes uit Madrid dat je er 'de geschiedenis kunt aanraken' en dat er een magische coëxistentie van Arabische, Joodse en christelijke cultuur aanwezig is. Bovendien heeft de stad meer UNESCO-werelderfgoedlocaties dan enig ander. Dan zijn er nog de beroemde met bloemen versierde patios die in het voorjaartijdens het Festival de Patios te bezoeken zijn.
Andere selectieprocedure vanwege corona
In het licht van alle reisbeperkingen wereldwijd schrijft de krant over de veranderde aanpak: "In 2021 worden we geconfronteerd met onzekerheid. Met de recente beschikbaarheid van vaccins kan de reisindustrie - die miljoenen banen oplevert en cruciaal is voor de wereldeconomie - misschien weer opleven. Maar het is moeilijk om te voorspellen wanneer en waar die heropleving zal beginnen. En het publiceren van zo'n lijst kan lijken alsof de krant mensen ertoe aanzet om te gaan reizen terwijl er zoveel mensen lijden. Daarom besloot de redactie de focus van de lijst te veranderen en koos de lezer als nieuwe informatiebron. In plaats van onze medewerkers en correspondenten te sturen, hebben we ons gericht op een andere groep gepassioneerde reizigers, onze lezers, en hen gevraagd naar hun favoriete plekken en waarom deze de moeite waard zijn om in de lijst te worden opgenomen".
Meer dan 2.000 lezers reageerden. Na het maken van de selectie, interviewde een groep journalisten de de deelnemende lezers. De uiteindelijke beslissing is een combinatie van de voorstellen van de lezers en die gesprekken