Het merk Spanje verliest aan waarde

door admin
Het merk Spanje verliest aan waarde

Het land zakte 5 plekken op de ranglijst van positie 13 naar 18 en ziet enkel nog Turkije en Polen onder zich in de top 20. Die top wordt aangevoerd door de Verenigde Staten, een merk dat goed is voor 18.000 miljard dollar. De tweede en derde positie bleven ongewijzigd met respectievelijk China (6.109 miljard dollar, +23%) en Duitsland (4.002 miljard dollar, +26%). 

Daarna volgen Groot Brittannië, Japan en Frankrijk. Opvallende stijgingen kwamen voor rekening van Australië, nu op de 10e plek met een waardevermeerdering van 32%. Ook Zweden steeg op de ranglijst met 13% meer waarde dan vorig jaar. Nederland staat op de 13e plek en is goed voor 997 miljard dollar (+14%). Naast Spanje daalde ook Italië (-6%), dat nu op de 12e plek staat. 

Deze ranglijst, Nation Brands wordt jaarlijks gemaakt door Brand Finance en de volledige studie is hier in te zien. Het bedrijf stelde ranglijsten van landen samen en hun waarde op het gebied van toerisme, investeringen, producten en diensten en talentvolle inwoners.

Op gebied van toerisme is de top tien als volgt: Thailand, Maleisië, Oostenrijk, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Singapore, Estland, Portugal, Verenigde Arabische Emiraten en Australië.

Wat investeringen betreft: Singapore, Zwitserland, Zweden, Duitsland, Groot Brittannië, Verenigde Staten, Verenigde Arabische Emiraten, Qatar, Noorwegen en Denemarken.

Op het gebied van producten en diensten staat de VS op 1, gevolgd door Duitsland, Zwitserland, Singapore, Japan, Zweden, Nederland, Canada, Groot-Brittannië en China.

Dit vind je misschien ook leuk