Cruzcampo brengt Lola Flores tot leven in nieuwe advertentie

door admin
Cruzcampo brengt Lola Flores tot leven in nieuwe advertentie

Het Spaanse bierbedrijf Cruzcampo gebruikt kunstmatige intelligentie (AI) om de legendarische zangeres Lola Flores nieuw leven in te blazen voor de nieuwste reclamecampagne.

Lola Flores was een icoon van de traditionele Andalusische folklore. De zangeres, die in 1995 stierf, was ook ver buiten de Spaanse grenzen beroemd. 25 jaar later is ze met ‘deepfake’ weer tot leven gewekt voor de nieuwste Cruzcampo-campagne.

In ‘Con Mucho Acento’ viert Cruzcampo de diversiteit van de Spaanse taal, met name van accenten. ‘Weet je waarom ik over de hele wereld werd begrepen? Vanwege mijn accent ”, zegt de nagemaakte Flores in de video. “En ik heb het niet alleen over de manier waarop ik praat.”

Het productieteam heeft gebruik gemaakt van meer dan 5.000 foto’s, vele uren audiovisueel materiaal en een ongelooflijke postproductie om de advertentie te produceren.

De familie van Flores werd voor de campagne uitgebreid geraadpleegd en haar dochters Rosario en Lolita waren persoonlijk bij het project betrokken.

Dit vind je misschien ook leuk