Mercadona is nieuwe hotspot voor singles

door admin
Mercadona supermarkt dating

In Spanje is ‘supermarkt dating’ een nieuwe trend. Mensen gaan niet alleen naar de supermarkt om boodschappen te doen, maar ook om de liefde te vinden en te flirten. Vooral de grootste Spaanse supermarkt Mercadona speelt hierin een rol sinds een video over supermarkt dating viraal ging op sociale media.

In de virale video op TikTok werd beweerd dat de beste tijd om te flirten in Mercadona tussen 19:00 en 20:00 uur is. Bovendien zou je als single een omgekeerde ananas in je winkelwagen moeten stoppen, zodat andere singles kunnen zien dat jij ‘ook op zoek bent’. Sindsdien hebben volgens de krant El País nieuwsgierige singles massaal hun weg naar de supermarkt gevonden om te zien of ze hier hun potentiële partner kunnen ontmoeten.

Verschillende versiertactieken

De video, gedeeld door actrice Vivy Lin, heeft geleid tot een stortvloed aan reacties op sociale media. Sommige gebruikers deelden zelfs hun eigen ervaringen en tactieken, zoals het meenemen van de genoemde omgekeerde ananas. Een andere tactiek schijnt te zijn dat je in het gangpad van de wijnen met je wagentje tegen het wagentje van een aantrekkelijke mede-supermarktganger moet botsen om je interesse te tonen.  Hoewel het fenomeen aanvankelijk begon als een grap, lijkt het idee van flirten in de supermarkt steeds meer aan populariteit te winnen.

@yosoyvivylin

¿Lo sabíais? 🤣🤣🤣🤣 // Muero con las cosas de mi @Carla Alarcón Román

♬ Quirky Suspenseful Indie-Comedy(1115050) – Kenji Ueda

Belang van juiste mindset

Psychologen wijzen echter op het belang van de juiste mindset. Hoewel het ontmoeten van iemand in de supermarkt mogelijk is, waarschuwen ze dat niet iedereen die daar boodschappen doet, op zoek is naar een romantische ontmoeting. “Het kan leiden tot teleurstellingen als de ander simpelweg boodschappen komt doen,” aldus psycholoog Arola Poch.

De trend heeft ook een historische basis. In 2017 suggereerde een Italiaanse deelneemster van het tv-programma First Dates dat supermarkten een ideale plek zijn om vrijgezellen te ontmoeten. Dat werd later door een Duitse supermarktketen opgepikt met een soortgelijk initiatief.

Mercadona zelf heeft tot nu toe geen commentaar gegeven op deze opkomst van het supermarktflirten. Andere supermarkten, zoals de Canarische HiperDino hebben wel de trend opgepikt en promoten nu hun eigen versies van supermarkt dating.

Lees ook: Spanje telt ruim anderhalf miljoen vreemdgangers

Dit vind je misschien ook leuk