Spaans bedrijf floreert na ‘feedback’ van Elon Musk op een tweet

door admin
Spaans bedrijf floreert na 'feedback' van Elon Musk op een tweet

De eigenaar van Twitter reageerde op een tweet van de Navarrese startup Tweet Binder. Die prees het ego van de Zuid-Afrikaanse tycoon en het succes bij het verwerven van het sociale netwerk. Hierop startte een reactie die het verkeer en de activiteit van het Spaanse bedrijf heeft vermenigvuldigd. 

Wereldwijde ontdekking van het bedrijf

De krant El Economista schrijft dat de feedback op Musk heeft geleid tot de wereldweide ontdekking van dit bedrijf, waarvan de activiteit en het verkeer naar de website de afgelopen weken enorm zijn gestegen. En dat is precies wat het bedrijf wilde: dat Musk van hun bestaan afwist. Het was namelijk een tweet met een marketingondertoon die tegelijkertijd de effectiviteit van de Stimulus-Response Theory aantoonde.

Online marketing

Tweet Binder is een technologisch platform dat campagnes op Twitter meet. Het werd in 2012 opgericht door Javier Abrego, afgestudeerd in rechten aan de Universiteit van Navarra en een MBA in Business Management aan de Universiteit van Deusto. Ábrego, die in 2004 ook het vastgoedportaal Inmonet lanceerde, is nauw verbonden met online marketing, via het LINC-bureau dat eigendom is van Grupo La Información (Diario de Navarra) en Grupo Heraldo (Heraldo de Aragón).

Het doel van het Navarrese bedrijf was om de aandacht van Elon Musk te trekken en dat is gelukt. In reactie op een bericht van de Twitter-eigenaar deelde Tweet Binder op 16 december vanaf zijn officiële account een van zijn rapporten en analyses van het sociale netwerk met de boodschap “Twitter is nu HET sociale netwerk”. Die boodschap aan Elon Musk ging vergezeld van een grafiek die de toename van het aantal vermeldingen van het account van de zakenman liet zien. Die was in een paar dagen tijd toegenomen tot 160.000 tweets per dag. Een paar dagen later was dat cijfer bijna een miljard dagelijkse vermeldingen. 

‘Woohoo’

Kort daarna reageerde Musk met een “Woohoo” en drie vlammetjes en dat was genoeg om het bedrijf uit Pamplona in één klap populair te maken. Zoals te zien is in de tweets, bereikte het Tweet Binder-bericht 319.300 bezoeken en werd het antwoord 316.800 keer bekeken.

Tweet Binder eigenaar Javier Ábrego verklaarde in El Confidencial dat zijn doel was de aandacht van Musk te trekken om het verkeer van zijn bedrijf te vergroten. Dat had tot gevolg dat december de beste maand in de geschiedenis van het bedrijf is. Inmiddels heeft het 39.600 volgers. 

Dit vind je misschien ook leuk