Drift heeft de licentie om de stoel in heel Europa te verkopen en ze hopen ook overeenstemming te bereiken met Mattel, de eigenaar van het Barbie-merk, om de stoel ook in Latijns-Amerika en Australië te distribueren. De stoel, geprijsd op 169,90 euro, is zo’n groot succes dat de huidige productie al is uitverkocht.
Bekend merk in professionele gamingstoelen
Drift staat wereldwijd bekend als een van de toonaangevende merken in professionele gamingstoelen en -bureaus. Hun producten zijn eerder aangeschaft door voetbalteams zoals het Spaanse nationale team, Atlético de Madrid en Betis, evenals basketbalteams zoals Movistar Estudiantes en UCAM Murcia.
De prijzen van deze stoelen liggen rond de 250 euro. Het bedrijf heeft ook twee stoelen ontworpen voor de beroemde Spaanse YouTuber El Rubius, waarvan de premium versie van 390 euro al is uitverkocht.
Barbie-film
De recente lancering van de Barbie-film, die wereldwijd publicitair succes boekt, heeft de verkoop een boost gegeven. “We hebben de stoel enkele dagen voor de filmrelease op de markt gebracht en het product wordt nu al verkocht in de belangrijkste winkels van het land. We hopen dat het, vooral met het oog op de start van het nieuwe schooljaar, een product wordt dat wordt toegevoegd aan de boodschappenlijstjes van gezinnen”, zegt Virginia Calvo, CEO en eigenaar van Atlas Informática, in een interview met El Español.
Aanvankelijk gamingproducten voor Hot Wheels
Het proces voorafgaand aan dit eindproduct was niet eenvoudig. “We begonnen bijna twee jaar geleden gesprekken met Mattel. Ze wilden beginnen met het maken van gamingproducten. Aanvankelijk was het niet voor Barbie, maar voor Hot Wheels, het speelgoedautomerk. Ze waren erg geïnteresseerd in dit merk omdat ze een triple A-videogame hadden ontwikkeld. Ze wilden de gamingwereld betreden, waren geïnteresseerd in het maken van randapparatuur en samen produceerden we een koptelefoon, een muismat en een Hot Wheels-controller voor gameconsoles”, aldus Calvo.
Meisjes gamen ook
“Gaandeweg raakte ik persoonlijk geïnteresseerd in het merk Barbie en ik vertelde hen dat het misschien ook een goede gelegenheid zou zijn voor Barbie om de wereld van de gamers te betreden, om het feit te normaliseren dat meisjes, de grootste gebruikers van Barbie-poppen, ook gamen en het zou interessant kunnen zijn om dit soort producten op te nemen in zo’n krachtig merk.”
Successtory
Zo gezegd zo gedaan. “Ze vonden het idee erg leuk en we hebben ongeveer een jaar geleden een headset, toetsenbord, muis en muismat gelanceerd. Het product is fantastisch geworden en het verkoopt behoorlijk goed. We verkopen het ook voor heel Europa en in sommige Latijns-Amerikaanse landen, maar de grote prestatie moest nog worden bereikt, namelijk de gamerstoel”, zegt Calvo.
Lees ook: 77 Procent van de Spaanse jongeren gamet bijna vier uur per dag