Benidorm hoopt hotels deze winter te vullen met welgestelde ouderen

door admin
Benidorm hoopt hotels deze winter te vullen met welgestelde ouderen

Hoewel, nieuwe markt: Benidorm is deels groot geworden dankzij het seniorentoerisme van de overwinteraars die de kustplaats met pakketreizen bevolkten in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw. 

Dit jaar heeft de deelregering van de regio Valencia besloten ongekende steun te verlenen aan de hotels die met de Spaanse ouderenreizen van Imserso werken om de kosten te dekken.

Tachtig procent van de hotels blijft open

Dit, samen met een campagne om senioren- en ouderentoerisme aan te trekken, zal volgens de vereniging betekenen dat 80% van de hotels deze winter open blijven in Benidorm. Hieronder zijn toeristische appartementen, campings en hotels. In de laatste categorie gaat het om zo’n 32.000 bedden die in de herfst en winter bezoekers kunnen herbergen.

Meer dan 6.000 plaatsen zijn afhankelijk van de komst van seniorentoerisme, zowel via het Imserso-programma als specifieke campagnes. Dat is hetzelfde aantal dat volgens de toeristische organisatie Hosbec in deze maanden zijn deuren zou hebben gesloten als er geen publiek-private samenwerking was geweest.

‘Benidorm Generation’

Om mensen te trekken is de promotiecampagne ‘Benidorm Generation’, gefinancierd door de bijdrage van Turisme Comunitat Valenciana dankzij de jaarlijks ondertekende overeenkomsten met Visit Benidorm en Hosbec. Met deze nieuwe reclame zijn ze op zoek naar mensen ouder dan 50 jaar, mensen met vrije beroepen of gepensioneerden met een hoge koopkracht, “die willen genieten van een van de beste Europese bestemmingen in onverslaanbare omstandigheden.”

Twee fasen

De campagne begon deze maand en zal tot eind november duren en kent twee fasen. De eerste begon in februari met reisbureaus om de sector te reactiveren na de Ómicron-variant. In beide gevallen is het belangrijkste om deze reizigers te herinneren aan Bernidorm als bestemming. Voor de pandemie waren die nog duidelijk over wat de stad hen te bieden had. Het doel is om mogelijke reisangst onder ouderen te deblokkeren nadat zij degenen waren die het meest hebben geleden onder de gezondheidscrisis.

Daarom zal de campagne zowel nationaal als internationaal worden ontwikkeld. In Europa richten ze zich op het Verenigd Koninkrijk en de Benelux, terwijl de focus in het binnenland ligt op Madrid, Baskenland, Valenciaanse Gemeenschap, Asturië, Castilla La Mancha, La Rioja, Navarra, Castilla-León en Murcia.

Dit vind je misschien ook leuk