De beste gazpacho die je kunt kopen in de Spaanse supermarkt

door admin
De beste gazpacho die je kunt kopen in de Spaanse supermarkt

De consumentenorganisatie OCU publiceerde de resultaten van een onderzoek naar de beste gazpacho’s uit de supermarkt die onder een huismerk worden verkocht. Want niet iedereen heeft tijd om zelf een goede gazpacho te maken. Daarom kiezen velen ervoor een pak gazpacho te kopen in de supermarkt. Heel makkelijk en de meeste kant-en-klare gazpachos zijn prima van smaak. Toch zijn er smaak- en kwaliteitsverschillen en daarom ging OCU op zoek naar de beste. 

Lees ook: Populaire Spaanse tapas: IJskoude gazpacho

De supermarkt met de beste gazpacho

Het is geen kwestie van prijs, noch een kwestie van merk. Of we een product al dan niet lekker vinden, hangt vooral af van onze smaak. Voor sommigen is de beste gazpacho uit de supermarkt zeker van Mercadona. Hacendado is een van de meest favoriete huismerken van Spanjaarden geworden voor typisch Spaanse producten zoals gazpacho. Bovendien zijn de prijzen voor dit soort producten bij Mercadona vaak erg aantrekkelijk. 

Toch is de Mercadona gazpacho niet als beste gewaardeerd door de OCU. De verantwoordelijken voor het onderzoek hebben rekening gehouden met verschillende aspecten. Allereerst hebben ze de gazpachos die we niet zouden moeten kopen omdat ze niet aan de kwaliteitsnormen voldoen geselecteerd.

Na deze selectie werden de verschillende supermarktproducten in een laboratorium aan een microbiologische analyse onderworpen. Andere punten waarmee rekening is gehouden zijn: het visuele aspect, de kleur, de textuur, de geur, de smaak, de afdronk…

En de beste is….

Dus: Wat is de beste gazpacho die in de supermarkt onder een huismerk wordt verkocht? Het pak gazpacho dat op alle punten het beste scoorde is de gazpacho van Lidl, ‘Chef Select’. Die kreeg van OCU in totaal 83 punten op een totaal van 100. Dit merk staat hiermee dus niet alleen in de ranglijst van de beste huismerk gazpacho’s, maar is ook het beste product in zijn categorie op algemeen niveau en kan daardoor dus goed concurreren met merken als Alvalle of Santa Teresa.

De Lidl gazpacho wordt gevolgd door het pak van ‘La Cocina’, het huismerk van Aldi met 75 punten op 100. Op nummer drie staat Dia’s ‘Alpunto Gazpacho Gourmet’ met 74 punten op 100. Dus, volgens de OCU-experts moet iedereen die een hele goede gazpacho en een kwaliteitsproduct tegen een zeer betaalbare prijs wil kopen deze zomer naar de Lidl.

Dit vind je misschien ook leuk