Op 17 juni verzamelden meer dan 200 leden en genodigden van de Marbella Dutch Business Club zich in de prachtige El Ancla Beach Club in de bruisende Zuid-Spaanse badplaats. Feestelijk uitgedost druppelden de gasten langzaam binnen. Eerst werden ze, zoals het hoort bij een event van dergelijke allure vastgelegd op de gevoelige plaat voor een doek met daarop de namen van alle sponsoren van de Haring Party.
Met name veel dames hadden flink uitgepakt en hun outfits compleet gemaakt met prachtige hoeden en andere haaraccessoires. Na een welkomstwoord van voorzitter Rens Zwanenburg werd de zojuist ingevlogen Hollandse Nieuwe direct en vers van het mes geserveerd door de vriendelijke medewerkers van Schmidt Zeevis uit Rotterdam.
Naar verluidt genoten de leden van de MDBC en hun gasten zelfs eerder van de Hollandse Nieuwe dan de mensen in Nederland. Pas vanaf vrijdag 23 juni mag de nieuwe haring daar verkocht worden. Voor de lekkerbekken stond niet alleen haring op het menu. Tal van andere lekkernijen werden geserveerd.
De Gouden Haring
Zoals elk jaar werd ook dit jaar de Gouden Haring uitgereikt aan een Nederlander die zich in Zuid-Spanje verdienstelijk heeft gemaakt voor het bevorderen van de goede naam van Nederland in de Spaanse samenleving. De eer ging dit jaar naar Kaspar Huisman van Hugo Investing. Met de Gouden Haring dankt de Marbella Dutch Business Club Huisman voor zijn jarenlange en onvermoeibare inzet als voorzitter van de grootste business club in Zuid-Spanje.
De mooiste outfit
Om de gasten extra te stimuleren hun best te doen bij het samenstellen van hun outfit werd ook dit jaar de mooiste beloond. Na zorgvuldige overweging oordeelde de jury dat de prijs naar Eline Zwanenburg moest gaan. Gekleed in een elegante, heldergele jumpsuit wist zij de meeste stemmen van de jury te bemachtigen.
Muziek
Nadat een aantal jaren Ger Vos voor een feestelijke sfeer heeft gezorgd, was het nu de beurt aan zanger John-Paul Chacon. Met een opzwepende mix van Spaanse, Engelse en Nederlandse nummers kreeg hij de meeste gasten al snel in beweging. Ondertussen werden er heerlijkheden zoals oesters, tonijn, Hollandse garnalen en Spaanse ham geserveerd. Deze beroemde “pata negra” werd ter plaatse gesneden door een “jamonero”.
Goed doel
Door de sponsoren van de Haringparty is dit jaar liefst 2.500 euro opgehaald voor de Stichting Debra. Deze zet zich in voor kinderen die lijden aan de zeldzame en momenteel ongeneeslijke ziekte epidermolysis bullosa (EB) en hun families. EB maakt de huid extreem kwetsbaar. Kinderen met EB worden vaak vlinderkinderen genoemd omdat hun huid zo kwetsbaar is als vlindervleugels.
Fotogalerij
Voor degenen die erbij waren en nog even willen nagenieten, of voor wie de Haring Party dit jaar heeft gemist, zijn alle foto’s hier te bekijken. De Marbella Dutch Business Club kijkt met trots terug op het evenement. Het feit dat zich spontaan enkele nieuwe leden hebben aangemeld, geeft de club het vertrouwen om de komende 20 jaar vol goede moed in te gaan. Voor meer informatie over de MDBC en om lid te worden, klik hier.