Nieuwe concurrentie voor Mercadona en Lidl in Spanje

door admin
Nieuwe concurrentie voor Mercadona en Lidl in Spanje

Costco Wholesale, een groot Amerikaans bedrijf in de sector heeft als doel om de eerder genoemde concurrenten het hoofd te bieden. Het bedrijf is al aanwezig in 10 landen en heeft wereldwijd 298.000 werknemers in dienst.

Volgens het platform Noticias Trabajo is het bedrijf van plan om tegen eind 2023 of begin 2024 een supermarkt te openen in de stad Paterna, in de regio Valencia, niet ver van waar Mercadona is ontstaan. Deze supermarkt zal een oppervlakte hebben van 15.000 vierkante meter en naar verwachting veel banen creëren.

Lidmaatschap

Op dit moment heeft Costco supermarkten in Sevilla, Getafe, Las Rozas en Vizcaya, maar om van hun diensten gebruik te kunnen maken, moeten geïnteresseerden een lidmaatschap afsluiten. De jaarlijkse contributie bedraagt €36,30 voor particulieren en €30,25 voor bedrijven en ondernemingen. De filosofie van Costco is om lage prijzen aan te bieden aan haar klanten.

Strijd om consument intenser

Met de komst van Costco Wholesale naar Spanje wordt de concurrentie in de supermarktsector verder versterkt. Mercadona is momenteel de onbetwiste marktleider in Spanje, maar met de aanwezigheid van Duitse ketens zoals Lidl en Aldi, Franse ketens zoals Carrefour en Alcampo, en nationale ketens zoals Caprabo en Consum, zal de strijd om de gunst van de consument intenser worden. Zij zullen ook precies degenen zijn die daarvan profiteren. Doorgaans leidt een toegenomen concurrentie tot meer keuzemogelijkheden en scherpere prijzen.

Lees ook: Welke Spaanse supermarkt heeft het beste huismerk?

Dit vind je misschien ook leuk