Nieuwe slogan moet toerisme bevorderen

door Else BeekmanElse Beekman
Gepubliceerd: Laatst gewijzigd
Nieuwe slogan moet toerisme bevorderen

Met de nieuwe campagne zal de oude leus – ‘Een lach. Je bent in Spanje’ – snel uit de publiciteit verdwijnen. Turespaña, het hoofdkantoor van de Spaanse Verkeersbureaus in Madrid, gaf reclamebureau McCannErickson opdracht om de nieuwe campagne te ontwikkelen.

Reclamespots

Het doel is om het door de crisis geteisterde toerisme in Spanje te bevorderen. De nieuwe campagne bestaat o.a. uit vier reclamespots die door de vermaarde Julio Medem zijn gefilmd.

Op diverse reclame-uitingen in print verschijnen populaire Spanjaarden, waaronder topkok Ferran Adria.Het Nederlandse Verkeersbureau zal met een Nederlandse vertaling van de campagne komen.

Nederlanders en Engelsen

Spaanse reisorganisaties hopen dat de campagne bij de Nederlanders aan zal slaan. De hoop is ook gevestigd op de Britse toeristen, die sinds het begin van de crisis massaal wegblijven.