Sevilla lanceert een toeristische podcast via Spotify ter promotie van de stad

door admin
Sevilla lanceert een toeristische podcast via Spotify ter promotie van de stad

Het Bureau Toerisme van de stad Sevilla heeft een podcastserie gemaakt om de stad te promoten. Dat is gebeurd in samenwerking met de muziekdienst Spotify.

Zo wil de gemeente burgers informeren over de genomen stappen in de strategie die ertoe heeft geleid dat Sevilla wordt erkend als de Europese hoofdstad van slim toerisme 2023.

Wie dat wil, kan de inhoud van de verschillende afleveringen van de podcast beluisteren via het Spotify muziekplatform. Toerisme is hierin een centrale spil, maar de informatie gaat ook over innovatie  technologie, cultuur of duurzaamheid.

Promoten van duurzaam toerisme

Volgens de initiatiefnemers is het Bureau Toerisme van Sevilla niet alleen een orgaan voor marketing en promotie van bestemmingen, maar ook een instrument voor toeristisch beheer en bestuur voor Sevilla. Het doel is om duurzaam toerisme in al zijn aspecten te promoten, van ecologisch, economisch tot sociaal, zo heeft het laten weten aan de lokale krant Diario de Sevilla.

De verspreiding van de afleveringen, dagelijks en bijna twee minuten lang, zal worden verspreid via alle sociale netwerken die worden beheerd door het Bureau Toerisme.

Podcast in Spanje 

Volgens een rapport van Spotify zelf luistert 33% van de ondervraagde Spanjaarden in 2021 al behoorlijk vaak naar podcasts en bevestigt 51% dat ze van tijd tot tijd naar podcasts luisteren. Het publiek dat in Spanje het meest naar podcasts luistert, is de millennial (mensen tussen de 27 en 39 jaar), een belangrijk publiek voor de ontwikkeling van de toeristische sector. Die zal zich moeten aanpassen aan nieuwe trends en formats als hij wil blijven groeien. 

Dit vind je misschien ook leuk