Wie er snel bij is, kan nog meedoen. Het stadsbestuur van Valencia heeft de campagne ‘Bonos al Comercio VLC 2024’ opnieuw gelanceerd. Hiermee deelt het 100 euro bonnen uit om de economische activiteit te stimuleren en kleine lokale winkels te ondersteunen.
Tot 2 augustus kun je je daarvoor inschrijven. De gemeenteraad heeft afgelopen vrijdag de basisregels en de overeenkomst met de Kamer van Koophandel goedgekeurd om deze promotiecampagne uit te voeren.
In totaal worden 27.482 bonnen verloot voor gebruik in de deelnemende winkels in de stad. Iedereen ouder dan 16 jaar kan zich inschrijven via de website www.bonocomerciovlc.com om kans te maken op een bon. De inschrijfperiode loopt van 29 juli tot en met 2 augustus.
Hoe werkt het inschrijfproces?
Na de inschrijfperiode wordt er een notariële loting gehouden waarbij de bonnen willekeurig worden toegewezen aan de ingeschreven deelnemers. De uitslag en een wachtlijst worden gepubliceerd op de website van de campagne.
De gelukkigen ontvangen per e-mail een code gekoppeld aan hun DNI/NIE en hebben drie dagen de tijd om hun bon van 100 euro voor slechts 50 euro te kopen. De andere 50 euro wordt gefinancierd door de gemeente València. In totaal draagt de gemeente 1.600.000 euro bij aan de campagne.
Speciaal voor ouderen
Er zijn 400 bonnen gereserveerd voor personen ouder dan 65 jaar. Zij kunnen deze bonnen fysiek aanschaffen bij de Kamer van Koophandel in València (Calle del Poeta Querol, 15) tussen 2 en 30 september, zolang de voorraad strekt. Zij moeten een kopie van hun DNI meenemen en de aankoop moet persoonlijk worden gedaan.
Welke winkels doen mee?
Deelnemende winkels kunnen onder andere zijn: levensmiddelenwinkels (behalve tabak en rookwaren), winkels met niet-voedingsproducten, persoonlijke diensten (behalve automaten en fotokopieermachines), marktkramen en gemeentelijke marktconcessies in València. Geïnteresseerde winkels moeten zich aanmelden via een formulier op de campagnewebsite of via WhatsApp op nummer 650 068 931. De lijst met deelnemende winkels zal beschikbaar zijn op de website van de campagne.