Welke Spaanse supermarkt heeft het beste huismerk?

door admin
Welke Spaanse supermarkt heeft het beste huismerk?

De afgelopen maanden is de supermarktoorlog in Spanje heftiger geworden. Juist in dit atypische jaar is het behoud van bestaande klanten en aantrekken van nieuwe klanten essentieel voor supermarkten. Die kiezen vaak voor het perfectioneren van hun huismerklabel, dat een belangrijke kwaliteitsindicator is voor de consument. 

Aan kop

De ‘gouden medaille’ voor het beste huismerk ging dit jaar naar de Duitse supermarktketen Aldi die met een 8,3 aan kop staat. De OCU heeft bij de beoordeling rekening gehouden met de kwaliteit van de producten en de algemene tevredenheid van de klant. Aldi is vooral actief in Zuid-Spanje en Mercadona en Lidl zijn de enige supermarkten die in het gehele land actief zijn met een huismerk dat vergelijkbaar is met dat van Aldi. Net als bij Aldi, is ook bij Mercadona en Lidl de goede kwaliteit van huismerkproducten doorslaggevend geweest voor de groei. Zij scoorden een 8,2.

Algemene ranking

Ook in de algemene ranking, met een waardering voor de behandeling van vlees, fruit en groente,n staat Aldi met een 8,2 op de eerste plaats. De keten deelt deze positie met Hipercor, de grote supermarkt van El Corte Inglés, die het beste scoort met het vlees en op één na de beste is op het gebied van groenten en fruit. Maar wat het huismerk betreft, komt dat van de El Corte Inglés hypermarkten niet in de buurt van de Aldi. 

Catalaanse ketens

Als ook louter regionale Spaanse ketens worden meegenomen in de beoordeling, dan komt het Catalaanse BonÀrea als onbetwiste leider uit de bus. Met een 8,5 scoort het huismerk het hoogst, en alleen Costco, dat vestigingen heeft in Las Rozas en Getafe, komt in de buurt met een 8,4.

Dit vind je misschien ook leuk