
De Zuid-Spaanse regio neemt deze week deel aan de ILTM North America (International Luxury Travel Market), de belangrijkste beurs voor luxetoerisme in de Verenigde Staten en Mexico. Momenteel is de Andalusische Raad voor Toerisme, Cultuur en Sport aanwezig op het evenement, dat dit jaar voor het eerst in Nassau (Bahamas) plaatsvindt.
De focus ligt daarbij op het promoten van de vele toeristische trekpleisters die de regio te bieden heeft aan een doelgroep met een hoog besteedbaar inkomen.
Sterke vraag naar route New York-Málaga
United Airlines heeft al aangegeven dat er een "sterke vraag" is naar de route tussen New York en Málaga, en overweegt de dienst uit te breiden buiten het zomerseizoen.
Andalusië, bekend om zijn golfresorts en culturele bezienswaardigheden, is al jaren actief bezig met het uitbreiden van directe vluchten vanuit de VS en het richten van zijn marketing op luxesegmenten zoals golftoerisme.
De Andalusische delegatie zal naar verwachting ongeveer 70 ontmoetingen hebben met reisbureaus en touroperators uit de VS en Mexico. Bedrijven zoals Virtuoso, Traveller Made, Signature Travel Network en Ensemble Travel zullen aanwezig zijn, evenals onafhankelijke reisadviseurs en ontwerpers van op maat gemaakte reiservaringen.
Hoogwaardig toerisme in de regio
Deze ontmoetingen zijn gericht op het promoten van "hoogwaardig toerisme" in de regio. Andalusië wordt gezien als een bijzonder concurrerende bestemming, niet alleen vanwege zijn hoogwaardige hotels, maar ook vanwege de unieke, gedifferentieerde ervaringen die het te bieden heeft.
Ruim 370.000 Amerikaanse bezoekers
Tussen januari en juli van dit jaar ontvingen de hotels in Andalusië al meer dan 370.000 Amerikaanse bezoekers. Dat is een stijging van 33% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aantal overnachtingen nam eveneens toe met 33%, wat het belang van deze groeiende markt onderstreept.
Lees ook: Groeiend aantal Amerikanen in Spanje goed voor de huizenmarkt