Dit gebak van Mercadona is hit op social media

door Else BeekmanElse Beekman
Mercadona

Als je deze zomer nog naar Spanje gaat en dol bent op zoetigheden, moet je zeker een bezoek brengen aan Mercadona. Deze supermarktketen verovert sociale media met een van haar zoete baksels.

Mercadona, de grootste supermarktketen van Spanje, heeft een nieuwe lekkernij op de markt gebracht: een chocolade berlinerbol met hazelnootvulling. De zoete traktatie kost maar 1,25 euro en is razend populair dankzij social media. Met name op TikTok wordt het gebak geprezen. Vele Spanjaarden filmen zichzelf terwijl ze er een hap uitnemen en zijn vervolgens razend enthousiast. De vloeibare vulling smaakt volgens hen namelijk net als Kinder Bueno en valt daarmee goed in de smaak.

Succes op social media

Mercadona begrijpt als geen ander hoe geliefd zoete broodjes zijn en heeft zich stevig gepositioneerd als dé supermarkt voor liefhebbers van zoetigheden. Hun bakkersproducten zijn niet alleen betaalbaar maar staan ook bekend om hun uitstekende smaak. Het bedrijf heeft al eerder succes geboekt met nieuwe producten die snel populair werden op sociale media. Zo was bijvoorbeeld de berlinerbol met witte chocolade ook al een grote hit op TikTok en werd enthousiast ontvangen door tal van influencers.

Veranderend assortiment

Dit succes benadrukt de vaardigheid van Mercadona om continu in te spelen op de smaakvoorkeuren van hun klanten. Door regelmatig nieuwe en trendy items aan hun assortiment toe te voegen, weten ze niet alleen een breed publiek aan te spreken, maar vergroten ze ook hun bekendheid.

Lees ook: Zomerrooster bij Mercadona weer van kracht