Freixenet verkoopt door boycot in Catalonië meer in rest van Spanje

door admin
Freixenet verkoopt door boycot in Catalonië meer in rest van Spanje

In reactie op die commercial en uit boosheid over het gebrek aan steun voor het soevereinigiteitsplan besloten de aanhangers van een onafhankelijk Catalonië het merk te boycotten. Het beoogde effect van de boycot bleef echter uit. De intentie om de verkoop van de cava in de rijke Noordoost-Spaanse regio negatief te beïnvloeden werd gecompenseerd doordat de vraag vanuit de rest van Spanje toenam.

De officiële lezing van de reclameslogan is dat er getoost werd op het honderdjarige bestaan van het bedrijf. Maar velen legden het in het midden van het tumult rond de plannen van regioregering Artur Mas anders uit. Volgens verkoopdirecteur Josep Luis Bonet is de boycot amper twee maanden later slechts af te lezen aan de verkoopcijfers van het deel van Catalonië waar de meest radicale strevers naar onafhankelijkheid wonen.

2014 was voor Freixenet een veel beter jaar dan 2013 wat verkoopcijfers betreft. In 2013 waren die nog met 10% gedaald. In april zijn pas de definitieve cijfers over 2014 bekend, maar men verwacht op basis van wat nu al bekend is dat er in Spanje een toename van 5% te zien zal zijn in de verkoop van producten van Freixenet.

Dit vind je misschien ook leuk