Spaanse provincie wil meer Nederlandse, Britse en Duitse toeristen

door admin
provincie Castellón luchthaven

Een provincie aan de Spaanse oostkust heeft zijn zinnen gezet op het aantrekken van meer toeristen uit het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. Dankzij meer directe vluchten naar deze drie sleutelmarkten is dat ook mogelijk.

Het gaat om de provincie Castellón, de noordelijkste kustprovincie van de regio Valencia. Het besluit volgt op de toename van luchtverbindingen met de luchthavens van Castellón en Valencia. De drie regio’s genieten nu prioriteit voor de promotieorganisatie Introducing Castellón.

Strategische partnerschappen en marktfocus

Javier Gallego, voorzitter van Introducing Castellón, benadrukt in de krant El Mundo de intensieve inspanningen die worden geleverd om de Duitse markt te bewerken. Daar zijn overeenkomsten gesloten met touroperator Berge & Meer. Ook in het Verenigd Koninkrijk en Nederland zijn succesvolle onderhandelingen gevoerd met respectievelijk een specialist in fietstoerisme en een vooraanstaande reisorganisatie.

Vluchten naar Verenigd Koninkrijk

Het aantal vluchten van en naar het Verenigd Koninkrijk vanaf Castellón airport is toegenomen met twee wekelijkse vluchten in de winter en vier in de zomer. Dat betekent een aanzienlijke verbetering van de toegankelijkheid van Castellón. Valencia’s luchthaven ziet eveneens een groei in routes en samenwerkingen met touroperators zoals Easyjet Holidays. Die brengen toeristen naar de Valenciaanse kust in samenwerking met hotelcomplexen zoals Magic World.

Vluchten naar Duitsland, inclusief Düsseldorf Weeze

Op 31 maart komt er een tweede vlucht naar Duitsland met Berlijn als nieuwe bestemming vanuit de luchthaven Castellón. Dat is naast de bestaande route naar Düsseldorf Weeze. Daarmee versterkt Castellón haar aantrekkingskracht op de Duitse en Nederlandse markt aangezien veel Nederlanders gebruik maken van laatstgenoemde luchthaven. Dit wordt verder ondersteund door de toename van directe vluchten vanuit Nederland naar Valencia.

Doel: meer toeristen buiten het hoogseizoen

Gallego onderstreept het belang van deze strategische markten. Die dragen bij aan het doel om toeristen langer te laten verblijven en seizoensgebondenheid tegen te gaan. Hotels zijn nu voornamelijk geopend van juni tot november. Introducing Castellón streeft er echter naar om dit uit te breiden naar ten minste tien maanden per jaar. Daarom is het een samenwerking gestart met Magic World, de nieuwe Marina d’Or. Hiermee wil Introducing Castellón tot 10.000 hotelovernachtingen erbij realiseren vooor Britse toeristen in Oropesa del Mar en andere gemeenten in de provincie. Op andere vlakken is de organisatie in gesprek met EasyJet en de Britse touroperator On the Beach.

Dit vind je misschien ook leuk