Lidl verkoopt meer Spaans fruit en groente dan Mercadona

door admin
Lidl verkoopt meer Spaans fruit en groente dan Mercadona

Lidl staat wat marktaandeel in Spanje betreft op de vierde plaats, na de Mercadona, Carrefour en DIA. De Duitse supermarktketen wint de laatste jaren steeds meer aan terrein in Spanje en zegt vorig jaar 1,4 miljoen ton groente en fruit in Spanje te hebben ingekocht. Dat is een toename van 16 procent. Een deel van die toename is veroorzaakt door een betere verkoop van het Spaanse fruit en de groenten in andere landen waar Lidl ook winkels heeft.

Volgens hoofd inkoop van de Lidl in Spanje, Miguel Paradela is Lidl een netto exporteur van verse Spaanse producten naar de rest van Europa. 85% van de groente en fruit wordt in Spanje ingekocht. Het meeste daarvan wordt afgezet in Duitsland. Lidl wil af van het imago dat het vooral Duitse producten in Spanje zou verkopen en dat zo de Spaanse producenten gepasseerd zouden worden. 

Paradela voegt toe dat 100 procent van het zuivelmerk Milbona afkomstig is van Spaanse veehouders. Nauwelijks 30 procent van alle producten wordt geïmporteerd. Naast fruit en groente komt ook het grootste deel van de rest van de verse producten uit Spanje. 

Dit vind je misschien ook leuk