Amstel, Cruzcampo en Heineken steunen horeca Spanje met campagnes

door admin
Amstel, Cruzcampo en Heineken steunen horeca Spanje met campagnes

Het is geen geheim dat bars en restaurants onderdeel zijn van de Spaanse cultuur. Spanje staat zelfs bovenaan de lijst met de meeste bars en restaurants per inwoner. Naast het feit dat de horeca een belangrijke rol speelt in het leven van de Spanjaarden, is deze sector ook van cruciaal belang voor de economie in Spanje. Bars en restaurants vertegenwoordigen 6,2 procent van het BBP van Spanje en het mag duidelijk zijn dat de coronacrisis een zware stempel drukt op deze sector.

Samenwerkingscampagne #FuerzaBar voor Spaanse horeca

Hoewel bars en restaurants in sommige provincies in Spanje hun terrassen sinds afgelopen maandag weer mogen openen, zijn biermerken Cruzcampo, Amstel y Heineken® een samenwerking gestart om de horeca in Spanje een hart onder de riem te steken, zo schreef El Confidencial vanochtend. De merken komen met een samenwerkingsplatform, genaamd #FuerzaBar om eigenaren en professionals uit de sector te helpen deze periode door te komen.

Via de website van #FuerzaBar is het mogelijk om consumptiebonnen te kopen die ingewisseld kunnen worden zodra bars en restaurants weer opengaan. Het doel is om iets van de kosten te kunnen dekken die de horeca moet blijven maken terwijl ze gesloten zijn vanwege de overheidsmaatregelen.

Hoe werkt het?

Op de website van #FuerzaBar kunnen klanten per stad restaurants en bars zoeken waar consumptiebonnen gekocht kunnen worden. Per e-mail ontvangt de klant een QR-code waarmee de klant kan betalen zodra het restaurant of de bar weer is geopend. Elke bon heeft een waarde van 5 euro en deze kunnen uiteraard bij elkaar worden opgeteld als de klant ze wenst in te wisselen zodra zijn favoriete horecagelegenheid weer open is. Inmiddels hebben meer dan 6.000 horecagelegenheden zich aangemeld bij dit platform.

Consument kan gesloten bars en restaurants in Spanje nu al steunen

Het initiatief voor de samenwerking lag bij Heineken Spanje. Inmiddels hebben meer bedrijven, waaronder Nestlé, Danone, Central Lechera Asturiana, Baradillo, Red Bull, Deoleo, Codorniu en Conservas Campos, aangegeven om de horecagelegenheden te helpen met hun voorraden zodra ze weer open mogen gaan. “Nu veel bedrijven hebben beloofd om de Spaanse horeca te steunen is het nu de beurt aan de consument. Zij kunnen ons helpen door nu alvast consumptiebonnen te kopen die zij straks kunnen besteden,” zo vertelt een afdelingsmanager van Heineken Spanje.

Naast het initiatief van #FuerzaBar heeft Heineken nog meer ideeën gelanceerd om de horecasector in Spanje te ondersteunen. Het bedrijf heeft een gids uitgebracht met richtlijnen voor bars en restaurants in Spanje met hygiëne en gezondheidsregels voor medewerkers. Heineken hoopt door deskundig advies en online trainingen te bieden de horecasector in Spanje door de coronacrisis te helpen.

Dit vind je misschien ook leuk