Hoe krijg je meer likes op je zakelijke Instagram account in Spanje?

door admin
Hoe krijg je meer likes op je zakelijke Instagram account in Spanje?

Het is goedkoop, je kunt het heel persoonlijk en laagdrempelig houden en houdt op een directe manier feeling met je markt. Naast Facebook en LinkedIn is Instagram een van de meest gebruikte sociale media. Ook hier heb je likes en volgers nodig om zichtbaar te blijven en te kunnen communiceren met je (potentiële) klanten. Die likes krijg je door vooral actief te blijven en veel te posten. De laatste tijd lijkt het erop dat velen van ons juist minder likes krijgen. Dat is een probleem want met minder likes is het moeilijk om je account te laten groeien.

Instagram vertrouwt namelijk op deze statistiek om te beoordelen of ons account waardevol is. Experts van de VolgersKopen.com site stellen dat wanneer veel mensen een bericht leuk vinden, Instagram het direct aan meer mensen laat zien, waardoor je weer meer likes krijgt en weer meer zichtbaarheid, zodat de waarde van je zakelijke account op Instagram groeit.  

Wat kun je nu het beste posten op Instagram om de waarde van je account te laten toenemen? En op welke punten moet je letten om je Instagram account te verbeteren, zodat je meer en betere leads krijgt?  

1. Bots worden stilgelegd

Instagram staat ons niet toe om geautomatiseerde tools zoals bots en automatische postplanners te gebruiken. Vorige maand werden de populairste bots-apps, door het bedrijf stopgezet. Dit betekent dat duizenden accounts werden achtergelaten zonder dat een bot deze automatisch beschermde. Als je ooit opmerkingen hebt ontvangen als “leuke foto!” of “coole video” met de toevoeging “kijk eens naar mijn account”, weet je dat er bots actief zijn. Het is daarom verstandig om ervoor te zorgen dat je volgers van kwaliteit zijn. Gelukkig is Instagram steeds slimmer in het weren van bots en het wegwerken van spam.

2. Shadowban

Het posten van verkeerde zaken op je account kan ook leiden tot een shadowban. Dan wordt je content geblokkeerd. Jouw content verschijnt alleen op het feed van de personen die jou al volgen, maar is niet zichtbaar voor mensen die zoeken op de hashtags die jij gebruikt. Erg lastig, want de Instagram-community kan je dan niet meer in beeld krijgen en je account wordt ook niet meer gehighlight. Het kan iedereen overkomen vanwege expliciete content maar gebeurt soms uit het niets en zonder enige kennisgeving. Het enige teken is dat je hashtags niet meer werken.

Dit brengt ons bij het volgende punt, zorg er gewoon voor dat je altijd eerlijk blijft voor de volgers die je hebt en zij zullen jou ook gaan waarderen.

3. Hashtags werken niet

De Instagram-schaduwban lijkt iets te maken te hebben met hashtags. Sommige hashtags, zoals nietszeggende als ‘desk’, ‘tgif’ of ‘beautyblogger’  worden door Instagram zelf verbannen of geblokkeerd. Dit betekent dat niemand berichten onder deze hashtags meer kan vinden. Controleer dus of je hashtags zijn geblokkeerd voordat je ze gebruikt.

Als je teveel gebruikte hashtags (met miljoenen berichten) plaatst onder je posts kun je ook worden verbannen en dat terwijl mensen nu hashtags kunnen volgen. Neem daarom je toevlucht tot het implementeren van een echt goede mix van hashtags in je hashtag-set.

4. Het algoritme van Instagram is gewijzigd

De feeds van Instagram zijn niet meer op chronologische volgorde. Je ziet nu ook berichten in je feed die al enkele dagen oud zijn. Je volgers zien niet meteen wanneer je iets nieuws plaatst. Zorg daarom voor een solide hashtag-strategie. Hashtags zijn nog steeds dé manier waarop mensen je account vinden.

Het algoritme werkt in hoofdlijnen nog wel als volgt: “Hoe meer je met een account communiceert, hoe meer deze bovenaan de feed wordt weergegeven. Instagram zal noteren met welk account je het meest lijkt te “liken” en “mee bezig te houden”. Dus ze zullen je deze accounts vaker laten zien. Interacties zijn daarom enorm belangrijk. Hoe meer interactie je hebt met je volgers, hoe groter de kans dat je in ruil daarvoor bovenaan de feed van je volgers verschijnt en ook hoe langer jij in beeld blijft van de volgers. Belangrijke tip: schakel de melding in voor accounts die je niet wilt missen.

6. Mensen kijken graag naar Insta Stories

Er zijn twee dingen waar je rekening mee moet houden, je Insta Stories verdwijnen na 24 uur maar je Instagram-feed blijft staan. Het is dus voor veel mensen verleidelijk om Stories te kijken in plaats van naar beneden te scrollen. Laat je kijkers in je Insta Stories weten wanneer je een nieuwe post in je feed hebt. Doet dit bijvoorbeeld met een screenshot van je feed naar het laatste bericht en voeg bijvoorbeeld een emoji toe. Creëer een sterke visuele strategie en ondersteun deze met een hashtag-strategie. Geef mensen een onvergetelijke eerste indruk. Om dat te doen, kun je je feed van tevoren visueel plannen met de Preview-app.

7. Consistentie

Consistentie is de gouden regel om te groeien op Instagram. Wanneer er al twee dagen geen bericht meer op Insta wordt geplaatst, wordt een account vergeten. Die krijgt dan minder likes en zakt weg. Het kost veel meer tijd om een account ‘terug naar normaal’ te brengen, dan deze op niveau te houden. Blijf daarom altijd in contact met je volgers. Belangrijke tip: neem aan het begin van de week een paar uur de tijd om je feed van tevoren in te plannen. Dan hoef je alleen nog maar te posten.

8. Wat te posten?

Alle regelmatige veranderingen van eisen voor je feed kunnen frustrerend zijn. Maar ze geven je wel een ‘reality check’:

  • Echte interacties worden beloond door Instagram
  • Focus niet alleen op de cijfers
  • Denk op de lange termijn, niet op de korte termijn (het gaat er niet om hoeveel volgers je zo snel mogelijk kunt krijgen)
  • Doe niet alsof (Instagram merkt het en kan je straffen)
  • Gebruik hashtags voor doorzoekbare inhoud
  • Gebruik Insta Stories om contact te houden
  • Wees jezelf en houd je aan een sterke visuele strategie
  • Plan je feed van tevoren en blijf consistent

Dit vind je misschien ook leuk