Dit is de top drie Spaanse bestemmingen van buitenlandse toeristen deze herfst

door admin
Dit is de top drie Spaanse bestemmingen van buitenlandse toeristen deze herfst

Dit blijkt gegevens van de reiszoekmachine Kayak. Buitenlandse bezoekers kiezen bij hun bezoek aan ons land meestal voor kuststeden of grote Spaanse provinciehoofdsteden. Barcelona, Madrid en Palma de Mallorca staan altijd bovenaan de lijst, terwijl andere kuststeden zoals Málaga en Lloret del Mar populairder worden. Cales de Mallorca, Ibiza, Alicante, Valencia en Sevilla sluiten de lijst van de tien meest gewilde Spaanse bestemmingen voor buitenlanders om dit najaar naartoe te reizen.

De favoriete herfstreisbestemming voor Spanjaarden zelf is Palma de Mallorca, gevolgd door Parijs (Frankrijk), Rome (Italië), Londen (VK) en Ibiza. Van de langeafstandsbestemmingen is New York het meest in trek bij de Spanjaarden, gevolgd door Buenos Aires, Bangkok en de Malediven.

Vluchtprijzen aantrekkelijker

Volgens Kayak zijn de zoekopdrachten naar vluchten voor het nieuwe seizoen dit najaar met ongeveer 96% gestegen ten opzichte van vorig jaar. De reden is dat vliegen naar niet-Europese internationale bestemmingen ongeveer 35% goedkoper is dan in juni, juli en augustus. Vluchten naar niet-Europese internationale bestemmingen zijn ongeveer 25% goedkoper dan in genoemde periode. 

Reistrends 

Een van de trends in het reizen in de herfst is dat de duur van reizen iets korter wordt. Spaanse reizigers zullen één dag minder dan in het najaar van 2021 besteden aan reizen naar Europese bestemmingen (vijf dagen) en verre bestemmingen (negentien dagen).

Wel neemt de zoektocht naar internationale bestemmingen op lange afstand toe. Kayak wijst op een stijging van ongeveer 138% ten opzichte van 2021, terwijl ook de zoekopdrachten naar accommodatie voor verre bestemmingen met ongeveer 99% zijn toegenomen. Daarnaast zijn ook de zoekopdrachten naar Europese bestemmingen met ongeveer 111% gestegen ten opzichte van vorig najaar, evenals de zoekopdrachten naar binnenlandse bestemmingen met ongeveer 47%.

Ook de zoekopdrachten naar hotels voor individuele reizen zijn met meer dan 100% gestegen ten opzichte van vorig najaar, terwijl de zoekopdrachten naar hotels voor groepen zijn gedaald.

Dit vind je misschien ook leuk