Interesse van Amerikanen in Madrid neemt toe

door admin
Interesse van Amerikanen in Madrid neemt toe

Volgens het Madrileense ministerie van Cultuur is de intentie van Amerikanen om naar de Spaanse hoofdstad te reizen gegroeid van 20 naar 65 procent. Dit is gemeten met kunstmatige intelligentietools die trends op de Amerikaanse markt volgen.

In 2021 heeft Madrid al meer dan 100.000 toeristen uit de VS ontvangen. Nu, zoals uitgelegd door de minister Marta Rivera de la Cruz, wil de gemeente Madrid deze trend verder versterken door middel van promotionele acties in de Amerikaanse markt. De eerstvolgende promotiecampagne is gepland voor november. De maand van het winkeltoerisme. Tegen 2022 zullen in Noord-Amerika promotionele activiteiten worden uitgevoerd samen met Turespaña.

Volgens Rivera de la Cruz bereidt deze toerist zijn reis ruim van tevoren voor, minimaal een half jaar vooraf. “Hierdoor kunnen we anticiperen oop wat er gaat gebeuren. De Amerikaan is ook een toerist die veel geld uitgeeft en veel tijd doorbrengt op een plaats”.

Opgemerkt moet worden dat Madrid in 2019 10,4 miljoen bezoekers uit het buitenland ontving. Het belangrijkste internationale land van herkomst was de Verenigde Staten. Dit land vormde tegelijkertijd ook de markt die de hoogste groei toonde. 

Campagne gericht op nationale toeristen

Naast campagnes gericht op de Amerikaanse markt bereid de gemeente ook een grote promotiecampagne voor gericht op de nationale markt om culturele bezoeken aan de regio Madrid aan te moedigen. Hierin wordt de nadruk gelegd op de verschillende toeristische gebieden en gementen, zoals  met de nadruk op de verschillende toeristische gebieden en gemeenten, zoals de dorpen in Madrid zoals Buitrago de Lozoya, Chinchón en Cólmenar de Oreja of werelderfgoedsteden in de omgeving zoals Segovia, Ávila, Salamanca en Cuenca.

Dit vind je misschien ook leuk