Sterk gestegen aanbod van Britse touroperators naar Ibiza

door admin
Sterk gestegen aanbod van Britse touroperators naar Ibiza

Dit werd gisteren toegelicht door de directeur van Toerisme, Juan Miguel Costa, op de tweede dag van de World Travel Market (WTM) in Londen. Costa legde uit dat met deze uitbreiding sommige touroperators “last minute” reserveringen willen dekken. Volgens de president van het eilandbestuur, Vicent Marí, zullen deze de naar verwachting komende zomer “belangrijker” zijn dan in voorgaande seizoenen. Daarnaast wil de sector met deze verhoging van het aanbod inspelen op de in 2020 betaalde vakantiepakketten die door covid niet geconsumeerd konden worden.

Lees ook: Spanje hoopvol na eerste dag World Travel Market 2021 in Londen

Op de eerste dag van de WTM benadrukte Marí dat het ritme van de verkoop van vakantiepakketten voor 2022 “vergelijkbaar” is met dat van de periode voorafgaand aan de gezondheidscrisis, hoewel hij ook tot voorzichtigheid maande, aangezien de situatie “zeer volatiel” is vanwege de pandemie.

Costa benadrukte dat Britse touroperators van plan zijn het volgende seizoen te vervroegen naar 1 april en deze te verlengen tot november. Daarnaast heeft British Airways het hele jaar door een dagelijkse verbinding met Ibiza.

Diversificatie van aanbod

De burgemeester van Sant Antoni, Marcos Serra, presenteerde dinsdag op de Ibiza-stand de nieuwe promotievideo voor zijn gemeente. Hij legde uit dat de gemeente werkt aan verschillende campagnes om het toeristische aanbod van Sant Antoni te diversifiëren om “het hele jaar door” toeristen aan te trekken.

‘Een heel jaar zon’

Met de campagne ‘Een heel jaar zon’ wil men overbrengen dat Sant Antoni “het hele jaar open” is. De promotionele actie is gestart op de Nederlandse markt. Het doel van de campagnes ‘Sant Antoni om op te eten’ en ‘Sant Antoni km0 ‘, is om Sant Antoni te promoten als een van de ‘machtigste gastronomische bestemmingen in het

Lees ook: Ibiza ontvangt hoogste aantal privéjets sinds 2011

Santa Eulària van haar kant heeft op de WTM de heruitgave van de catalogus van wandelroutes en het nieuwe product ‘Charming restaurants’ gepresenteerd. Hiermee wil deze gemeente het verloren Britse marktaandeel terugwinne. Een marktaandeel dat erg belangrijk is in gebieden zoals Cala Llonga en is Canar.

Dit vind je misschien ook leuk