5e popup school in Málaga groot succes

door admin

De nacht ervoor vierden ze op het strand San Juan, maar zijn desondanks fit genoeg om de eindresultaten van hun projecten te presenteren aan de ondernemers waarvoor ze gewerkt hebben. De Spaanse studenten zullen zelfs voor het eerst in het Engels gaan presenteren.

Popup school is een initiatief van docenten van het Nova College en samenwerkingspartners JongLeren.es en Study Travel. De Nederlandse studenten volgen 4 weken Spaanse taalles en werken gedurende twee weken aan opdrachten die ze van lokale ondernemers krijgen.

Onderzoek

Deze popup school werd gewerkt met de vrouwelijke ondernemers van In&Out Belleza, Hypotienda en Málaga Bike Tours. De rode draad van de opdrachten was om meer brand awareness te genereren door de bestaande promotiemiddelen onder de loep te nemen en nieuwe te produceren. Daarnaast werd onderzoek gedaan naar de concurrenten en is een advies geschreven om de positie op internet te verstevigen.

Fantastisch initiatief

Aan het einde van de twee weken worden de eindresultaten gepresenteerd aan de ondernemers. Deze keer dus in de collegezaal bij Esesa. De studenten zijn zichtbaar onder de indruk van de locatie. Naast de ondernemers zijn er een aantal genodigden waaronder Marc Sanderson van de gemeente Málaga. Hij geeft aan dat hij het project een fantastisch initiatief vindt en dat het de Spaanse studenten een prachtige mogelijkheid geeft om een internationale ervaring op te doen in hun eigen stad. “If we can’t get them abroad, with this project we can give them an international experience at home”.

Trots op eindresultaat

De eerste presentatie loopt ietwat stroef, de techniek laat de dames van de groep In&Out Belleza in de steek en wellicht spelen de zenuwen ook een rol. De groep studenten voor Hypotienda laat er echter geen gras over groeien en is zichtbaar trots op het eindresultaat. Daarbij schuwen de studenten het niet om onderneemster Saskia Gruijters te confronteren met een aantal verbeterpunten op het gebied van de internetmarketing van Hypotienda.

Bull bike

De laatste groep heeft een verrassing voor onderneemster Kay Farrell. Naast de promotievideo’s die ze voor haar hebben gemaakt, heeft de werktuigbouwkundige van de groep een heuse ‘bull bike’ gemaakt. Op deze manier kan Málaga Bike Tours zich zeker onderscheiden ten opzichte van de groeiende concurrentie.

De onderneemsters bedanken de studenten voor hun inzet en opgeleverde eindproducten  en om de ochtend een feestelijk tintje te geven heeft docent Joost Jong een fotoshoot geregeld bij het Automobiel museum. De studenten zijn onder de indruk van de entourage en weten dat ze een onvergetelijke ervaring mee terugnemen naar Nederland.

Wil je meer weten over popup school, bezoek dan de Facebook pagina

Dit vind je misschien ook leuk