Zara en Movistar enige Spaanse merken in top 100 waardevolle merken

door admin
Zara en Movistar enige Spaanse merken in top 100 waardevolle merken

Zara en Movistart zijn de enige merken van Spaanse oorsprong die in 2017 in de Top100 meest waardevolle merken ter wereld staan. Ze staan wel tussen de vijftig eerste merken op respectievelijk de posities 34 en 43. Zara is daarmee één positie gestegen ten opzichte van vorig jaar met een merkwaarde van 25 miljard dollar. Zara is het tweede modemerk in de ranglijst na Nike dat op 26 staat. 

Movistar staat op nummer 43 en is daarmee drie plekken gedaald ten opzichte van 2016. Het is het zevende telecommunicatie-merk. De top vijf bestaat in zijn geheel uit technologiebedrijven. De waarde van de merken Google, Apple en Microsoft steeg met respectievelijk 7, 3 en 18 procent op jaarbasis. De merkwaarde van Google is 245,6 miljard dollar, van Apple 234,7 miljard dollar en van Microsoft 143 miljard dollar.

Amazon steeg het meest in waarde van alle bedrijven in de ranking. Vorig jaar was de merkwaarde nog 40,3 miljard dollar en nu is dat 139,3 miljard dollar. Dat is een stijging van 42 pocent. Facebook zag zijn merkwaarde toenemen met 27 procent tot 129,8 miljard dollar.

Dit vind je misschien ook leuk