Spaanse supermarkt Mercadona verlaat de jaren 80

door admin
Spaanse supermarkt Mercadona verlaat de jaren 80

Mercadona is de grootste supermarktketen van Spanje en is van plan uiteindelijk alle filialen te moderniseren en duurzamer te maken. Men begint met 126 winkels en hiervan zijn er al 54 gemoderniseerd. Het logo op de gevel wordt vernieuwd met een levendiger kleur groen. Binnen verandert de tipografie waarmee de verschillende sectoren worden aangeduid. Eerder had elke afdeling een andere kleur letter. Dat wordt nu zwart. 

Behalve een eigentijdser uiterlijk worden de winkels ook duurzamer met LED-verlichting en betere isolering in de koelvakken en diepvriesvakken. Volgens het management zal met dit model ‘Tienda Eficiente’ een energiebesparing worden gehaald van 40 procent. 

De Mercadona is niet de enige supermarktketen actief is op de Spaanse markt die zijn winkels moderniseert. De Carrefour, Aldi en Lidl gingen al voor. Deze week kondigde ook Eroski aan 100 miljoen euro op jaarbasis te investeren in duurzamer opgezette winkelfilialen. 

Dit vind je misschien ook leuk